Skip to main content
Vraag

Anker Solix p1 meter koppelt niet aan 2,4 wifi netwerk

• September 16, 2026
  • 6 reacties
  • 101 keer bekeken

Ik probeer al tijden mijn anker solix p1 meter van mijn thuisbatterij te koppelen aan mijn 2,4 wifi netwerk, ik heb het wifinetwerk 2,4 op aan gezet maar de verbinding is niet stabiel. Wat kan ik doen?

6 reacties

rvk01
Slimmerik
  • September 16, 2026

Je schrijft in de titel dat is niet koppelt maar daarna zeg je dat de verbinding niet stabiel is 🤔 ?

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Ilsese, welkom bij de community! 😊

Vervelend dat het maar niet lukt om een stabiele verbinding te krijgen. Zoals ​@rvk01 ook al aangeeft, is mij alleen nog niet helemaal duidelijk waar het precies misgaat. Lukt het koppelen met het 2,4 GHz-netwerk helemaal niet, of lukt het koppelen wel maar valt de verbinding daarna steeds weg?

Kun je ook aangeven wat je zelf allemaal al hebt geprobeerd? Krijg je tijdens het koppelen een bepaalde foutmelding of blijft hij bijvoorbeeld zoeken naar het netwerk? 

Met die informatie kunnen we wat gerichter met je meedenken!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 2, 2026

hij geeft geen verbinding geeft hij aan

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Ilsese, bedankt voor de aanvulling! 😊

Duidelijk, het koppelen met het 2,4 GHz-netwerk lukt dus helemaal niet en je krijgt de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt.

Welk modem gebruik je op dit moment? En heb je het 2,4 GHz-netwerk een aparte wifinaam gegeven, zodat je zeker weet dat de Anker SOLIX P1 daarmee probeert te verbinden?

Kun je daarnaast aangeven welke stappen je zelf al hebt geprobeerd om de meter te koppelen? Dan kijken we vanaf daar even verder met je mee

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 5, 2026

Ik heb een experiment box v10 van kpn. Ik heb het wachtwoord van de 2,4 niet veranderd mijn buurman heeft dat ook niet en bij hem werkt het wel hij heeft dezelfde Thuisbatterij en p1 meter van anker solix dus daar ligt het niet aan. Anker support heeft mij nu gevraagd om de p1 meter proberen te updaten ik ga dat nog proberen als dat niet lukt sturen ze me een nieuwe p1 meter. Ik heb al vele stappen doorlopen zoals een slim koppelstuk aan de slimme meter doen zodat de p1 meter meer energie krijgt ik ben er al maanden mee bezig niks lukt

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Je hebt zo te lezen inderdaad al behoorlijk wat geprobeerd om dit aan de praat te krijgen ​@Ilsese Goed dat ze voorstellen om de P1-meter te updaten en, als dat niet helpt, een nieuwe op te sturen.

Ik ben erg benieuwd of één van die twee uiteindelijk de oplossing blijkt te zijn. Laat het vooral hier weten zodra je meer weet! Mocht het met de update of een nieuwe P1-meter nog steeds niet werken, dan denken we hier natuurlijk graag verder met je mee. 😊