Skip to main content

Hallo,

Ik heb een vreemd probleem, ik wil een web applicatie gebruiken die in azure gehost is. Ik krijg een promp om mijn ip adres te verifieren als ik inlog op deze applicatie. Als ik van een nieuw netwerk verbind.

 

Alleen het ip adres die ik in de applicatie zie staan, is niet mijn publieke ip maar een ip range van azure zelf.

 

- Dit ook met kpn hotspot getest zelfde issue

- Dit ook met vodafone hotspot getest dit werkt wel zoals het hoort (zie mijn echte public ip)

- Dit ook met t-mobile hotspot getest dit werkt ook zoals het hoort (zie mijn echte public ip)

- Dit ook met vast internet kpn getest werkt      niet zie weer de microsoft range

- Andere collegas met kpn hebben hetzelfde        issue

- thuisnetwerk niet kpn werkt ook wel gewoon 

 

Mijn conclusie lijkt dit een routering probleem aan de KPN kant na al mijn testen. Misschien dat t forum mij een goede conclusie kan geven ik kwam er met de kpn helpdesk niet uit. :)

 

Kan jij eens screenshots posten van wat je dan aan IP adressen te zien krijgt en van die prompt om jouw IP adres te verifiëren?

Uiteraard wel persoonlijke informatie en het laatste octet van jouw publieke IP adres even wegpoetsen.


Hmm sorry, heb jou antwoord gemarkeerd als beste antwoord,

 

Maar ik heb even wat verder onderzoek gedaan ook zelf, dit lijkt alleen te gebeuren op het moment dat ipv6 preferred wordt. Dus zodra ik via ipv4 verbind naar mn applicatie is er niks aan de hand

 

Ligt ook al een ticket voor bij MS zal zo nog wel wat screenshots uploaden heb je r een beeld bij 


Maar ik heb even wat verder onderzoek gedaan ook zelf, dit lijkt alleen te gebeuren op het moment dat ipv6 preferred wordt. Dus zodra ik via ipv4 verbind naar mn applicatie is er niks aan de hand

Dat is helaas een bekend fenomeen bij veel omgevingen waar VPN verbindingen gebruikt worden. Ook de verbinding naar jouw web-applicatie in Azure zal vast en zeker op de achtergrond een VPN verbinding opzetten.