Skip to main content

Goede MOrgen, 

Wij zijn in november 2021 verhuisd naar dit adres ******** De vorige bewoners hadden een abonnement bij Ziggo, maar wij hebben ons abonnement bij jullie over laten zetten van ******* naar hier. 

 

De vorige bewoners hebben in 2020 zonnepanelen aangeschaft via" Zonneplan" en natuurlijk hebben wij die overgenomen. De fabrikant van deze panelen "Solar Edge" verstrekt ook een app. waarmee  je dagelijks de opbrengst   kunt bijhouden. Dit ging prima tot begin juli van dit jaar: de app gaf geen nieuwe informatie meer. Er is een monteur geweest die de zaak hersteld heeft tot 24 juli, toen was het weer einde verhaal. Ik heb inmiddels weer verschillende keren contact gehad met "Zonneplan" en op hun verzoek ondermeer een meting gedaan over de sterkte van internet op zolder. Dit kwam eruit: Download Mbps 119,84 Upload Mbps 74,51. Deze gegevens heb ik doorgestuurd naar Zonneplan. Ik heb enige tijd niks gehoord, weer geïnformeerd hoe het verder ging en toen kreeg ik een mail, waar ik niks van snapte, maar die bij navraag eigenlijk voor jullie bestemd was. Ik vermeld hem hieronder en neem dat jullie mijn app weer aan de praat krijgen.  

 

 

De melding DHCP Failed geeft aan dat de toegang tot het modem wordt geblokkeerd. Waarschijnlijk wordt het probleem veroorzaakt door PortForwarding. Dit zien we veel voorkomen bij Ziggo modems en KPN Experia boxen.

Ziggo: //community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/alles-over-port-forwarding-bij-ziggo-16111

KPN: //forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/port-forward-experia-box-v10-446223

Indien u PortForwarding wilt configureren op het modem gaat het bij de SolarEdge omvormers om onderstaande 4 netwerkpoorten:
- 22221
- 22222
- 80

- 443

 

Met vriendelijke groet, 

 

 

H.Lindeman

 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt. Adresgegevens verborgen i.v.m. privacy.

Volslagen onzin. Voor een omvormer hoeven geen poorten open gezet te worden. Die zijn in het verleden bij u ook nooit open gezet. Anders had u het wel geweten. En toch werkte het in het verleden. Dus dat is echt niet de oplossing. 

Welk modem van KPN heeft u? Heeft u WiFi versterkers van KPN? 

U kunt de omvormer niet gewoon bekabeld aansluiten? 


Hoi @Hupseflups, ik kan me voorstellen dat je de opbrengst van jouw zonnepanelen wilt kunnen zien. We denken hier graag met je mee!

Heb je de reactie van @Nick83 hierboven al gezien? Ik ben ook benieuwd naar de antwoorden op zijn vragen.

Zelf kan ik je inhoudelijk niet veel vertellen over wat je moet instellen voor de app voor je zonnepanelen, het is geen product of dienst van KPN. Daarom is het goed dat je contact met Solar Edge hebt gehad, aangezien dat de fabrikant is. Zij geven aan dat 't nodig is om poorten open te zetten in jouw modem, lees ik. Dat is niet iets dat wij voor je kunnen doen, dit kan je zelf instellen in je modem. Als je in onze Kennisbank zoekt op ‘port forwarding’ dan vind je instructies voor verschillende modems. Als je hier met ons deelt wel modem je hebt, kunnen we je ook direct naar de instructies wijzen.