Skip to main content

Sinds wij over zijn van Ziggo naar KPN hebben wij problemen dat sommige apparaten af en toe geen verbinding kunnen maken. Het was om de paar dagen. Mijn homey , een Ipad en een luchtmeter Uhoo waren niet bereikbaar, resetten van apparaten en expira modem hielpen niet. Na een paar dagen werkte het spontaan weer wel.  Ik kreeg een keer een fout melding van mijn NAS dat er een IP conflict was. Daarop heb ik de lease tijd van de ip adressen opgehoogd naar 8 dagen. daarmee nam de frequentie van de problemen af, maar ze doen zich nog steeds voor. De I-pad krijgen we wel weer werkend door van wifi SSID te wisselen. Homey is bedraad aangesloten.

Heeft iemand suggesties?

Hoi @tobber2024, welkom op onze community! We denken graag even mee!
Ik zou ook niet zo snel weten wat dit veroorzaakt, kun je eens toelichten wat voor netwerkapparatuur je gebruikt en hoe je dat alles aangesloten hebt zitten?


Beste Thomas,

Bedrade netwerk:

unmaged switch: pi hole, NAS, 2 pc,s, tp link acces point, Somnify connect box rolluiken, LG smart TV, kpn tv box, homey, Hue connect box, Dennon stereo

Expira is de DHCP, PI hole fungeert als DNS

wifi: 2 smartphones, tablet, IPAD, uhoo luchtmeter.

De problemen had ik voorheen niet met de ziggo kabelmodem in dezeflde configuratie.

De TP llink en homey heb ik via de expira een vast IP adres gegeven , met de hoop dat dan de verbinding issues wegblijven . Dat heeft niet geholpen.

 


Ah top, bedankt voor je duidelijke toelichting!
Is het mogelijk sommige van deze apparaten zoals bijvoorbeeld de PI hole eens een ontkoppeld te laten (voor een dag of twee) om te kijken of de verbinding dan ook instabiel is?
Welke experiabox heb je trouwens?


het is een Expiria v10. Ik ga het een en ander afkoppelen


Een dergelijk probleem ondervond ik in mijn netwerk en ben er achter gekomen dat om een of andere reden ‘Spanning tree mode’ niet meer ingeschakeld stond op de experiabox.. Hierdoor (ik vermoed door mijn Deco set) liep het netwerk te loopen (kan dat?), In ieder geval waren de problemen opgelost na het opnieuw aanzetten van Spanning Tree (Onder Thuisnetwerk - Tabje Ethernetpoorten)

Ook ging hierdoor mijn upload/download snelheid weer omhoog naar de normale waardes.


Beste DLeuri,

Dank voor het delen. Ik zie in de experia box geen thuisnetwerk of ethernetpoorten instellingrn. Ik vermoed dat deze experiabox V10 ( ©️2008-2023 ZTE Corporation.   V1.01.00T04.3Intermediate ) niet dezelfde mogelijkheden heeft.


Reageer