Apparaten zien WiFi-netwerk niet meer, hoe kan ik 5GHz uitschakelen op ExperiaBox v10A ?
Goedemiddag,
Sinds een dikke maand hebben de 3 genoemde apparaten in het onderwerp geen verbinding meer met mijn Wifi. Deze zien het netwerk niet meer. Nu lees ik her en der dat dit te maken kan hebben met een 5Ghz netwerk dat aanstaat, maar ik heb hier zelf geen veranderingen in aangebracht. mogelijk is er een update geweest?
Ik zou simpelweg dit 5Ghz netwerk uit willen zetten in mijn v10A router, maar blijkbaar kan dat niet. Ik zou heel graag mijn Toon weer willen gebruiken in de app, kunnen printen en de opbrengst van mijn zonnepanelen registreren. Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn netwerk weer zichtbaar wordt op deze apparaten. zoals aangegeven, dit heeft voorheen allemaal feilloos gewerkt.
Bladzijde 1 / 1
Hallo @dekker1987 binnen de modem kun je de 5.0-band niet uitzetten.
Binnen de modem kun je wel ‘extra wifi’ activeren, daarbinnen de 2.4-band activeren en de Toon daarmee verbinden, mits deze niet te oud is, want ik lees ook verhalen dat ‘oude’ Toon's nooit meer wiillen verbinden.
Controleer voor alle zekerheid ook even de WPA-instellingen, deze moet staan op WPA2 en niet als combi WPA2/WPA3.
Succes.
Goedemorgen,
Dank voor uw reactie. Helaas bood bovenstaande niet de oplossing. Zowel Printer, Toon als Zonnenpanelen gateway zien het gastnetwerk niet. Dit geld overigens ook voor de apparaten die wél verbonden zijn met het standaard netwerk (telefoon's, laptops...).
Dit zijn de instellingen in mijn router:
Ik ben benieuwd of er nog andere zaken zijn om aan te passen.
Hoi @dekker1987. Welkom op de community! Wat jammer dat dit nog niet is gelukt. In het topic hieronder leggen we uit hoe je een Extra wifinetwerk kan instellen. Ik hoop dat dit je verder helpt hierin.
@Vikash van KPN ,
Dank voor je bericht, dit is exact wat ik gedaan heb. Zie het screenshot in mijn vorige post.
Deze stappen heb ik nogmaals doorlopen.
Nadat ik uiteraard op "save" heb geklikt, is het nieuwe, extra, netwerk nergens zichtbaar. Ook niet op telefoon en laptop.
Ik hoor graag hoe verder.
Dank voor uw reactie. Helaas bood bovenstaande niet de oplossing. Zowel Printer, Toon als Zonnenpanelen gateway zien het gastnetwerk niet
Hallo @dekker1987 verwar het GASTNETWERK niet met de EXTRA WIFI optie.
Gastnetwerk moet je uit laten staan.
Extra Wifi kun je aan zetten en binnen de extra wifi de 2.4-band activeren en daarmee verbinden.
@JanD
Zoals u kunt zien in onderstaande screenshot, staat het GASTNETWERK uit.
en staat het EXTRA WIFI aan
Nog steeds is het EXTRA WIFI netwerk niet zichtbaar op al mijn apparaten.
Wat vreemd dat het 2.4GHz netwerk nog steeds niet zichtbaar is. Heb je gecontroleerd of Enable Radio op Yes staat en Hide SSID op No.
Hoi @Vikash van KPN ,
Het menu van mijn router ziet er niet anders uit. Betreft Experiabox V10A.
Zie hier de huidige instellingen:
Het gekke is dat telefoons en laptops het 2.4GHz netwerk wel zichtbaar is, maar niet op de Toon, printer en zonnepanelen gateway.
Dank voor het meedenken, alle tips zijn welkom.
Het is inderdaad vreemd dat het 2.4Ghz netwerk op andere apparaten wel zichtbaar is. Misschien werkt het wel wanneer je ‘Channel” wijzigt van auto naar een andere kanaal. Bijvoorbeeld 11
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.