Skip to main content

Vorige week maandag heeft een KPN monteur onze KPN internet en TV verbinding via glasvezel gerealiseerd. Echter in mijn huis had ik ook een Apple airport staan als 2e wifi punt en tevens backup harde schijf voor de laptops.

Na installatie van KPN middels BOX 12 waar mijn airport bedraad op is aangesloten zend de airport keurig een wifi signaal uit echter komt daar geen internet verbinding over tot stand!

Wie heeft de oplossing om toch  via de Apple airport verbinding te kunnen maken met het internet?

KPN technische dienst weigert ondersteuning! Wel een klant met een perfect werkend thuis netwerk  als klant binnen halen maar als het werkende netwerk niet meer blijkt te werken, na installatie via glasvezel dmv KPN, niet helpen om tot een oplossing te komen………...

Bij voorbaat dank.

Zit dat ding netjes met een utp-kabel op de KPN Box aangesloten? Heeft u deze kabel gecontroleerd? Andere kabel geprobeerd? 


Aan de kabel is niets verandert sinds de ziggo router is vervangen door de BOX12 van KPN…..


Denk dat je de Airport configuratie moet aanpassen. Want de Ziggo router gebruikt een ander subnet dan KPN. 

Dus controleer instelling van IP adres, gateway en DNS in de Airport.

 


Goedemiddag,

Even de tijd gevonden om zaken na te lopen. en wat dingetjes te proberen.

Nu werkt de Airport weer. Althans vooralsnog kan ik nu weer door het door airport gegenereerde WIFI signaal naar het internet toe. Of de backup mogelijkheid ook weer gewoon werkt moet ik nog gaan ondervinden.

In de configuratie van de airport tabblad netwerk kun je met een scroll down menu kiezen tussen DHCP en NAT of alleen DHCP of uitgeschakeld (brugfunctie). Die laatste keuze doet de truc om weer op het internet te kunnen surfen via het AIRPORT WIFI signaal.

mvg

Michel


Heb zeer vergelijkbaar probleem, en kom nu net over van Ziggo waar dat (ook bij mij) allemaal wel goed liep.
Ik begrijp dat MichelB66 gelukkig een oplossing heeft, maar ik snap ‘m niet helemaal.

Configuratie en doel zijn hier overigens net een beetje anders:
het enige dat ik met de Airport Express (deed en) wil doen, is muziek streamen naar mijn versterker (vanuit de AE loopt een simpel audiokabeltje daarheen). De AE is dus eigenlijk niet meer dan een ontvangstantenne.

Er loopt geen utp-kabel van de KPN box naar de AE.

Wat ik al geprobeerd heb, is:
• in de KPN box dingen aan- en uitzetten: uPnP, wps en multimedia.
• de AE terugzetten naar fabrieksinstellingen. Hoe ik hem daarna weer moet opstarten, weet ik maar al te goed, want de AE heeft door de jaren heem met allerlei modems gewerkt.

Maar ditmaal lukt het dus niet. Wat is de oplossing?


Reageer