Skip to main content

Helaas hier niet de oplossing beschreven, kan iemand mij hier mee helpen ik loop tegen hetzelfde probleem aan.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

@Arlo Welkom op het forum. Ik begrijp dat het niet lukt om je Arlo beveiligingssysteem aan je Experiabox te koppelen. Zou je kunnen uitleggen waar je precies tegenaan loopt?


Probleem is de connectie met de experiabox v10 maar heb inmiddels begrepen dat ik deze router kan vervangen door de Nighthawk van Netgear en deze koppelt de Arlo zonder problemen

 


@Arlo Duidelijk, en ik begrijp dat je ook van plan bent om dit te doen? Zou je mij dan kunnen laten weten of het met het nieuwe modem gelukt is? 


Geen probleem moet nog even uitzoeken of deze overweg kan met de itv van KPN


Geen probleem moet nog even uitzoeken of deze overweg kan met de itv van KPN

De Netgear routers ondersteunen geen iTV van KPN.


@Arlo @wjb Sommige Netgear routers werken inderdaad niet met iTV van KPN. Mijn collega's van de Techdesk hebben echter ook al een aantal Netgear routers wel werkend gekregen. Het is dus een beetje afhankelijk van het type router en de kennis van de gebruiker. 


@Arlo @wjb Sommige Netgear routers werken inderdaad niet met iTV van KPN. Mijn collega's van de Techdesk hebben echter ook al een aantal Netgear routers wel werkend gekregen. Het is dus een beetje afhankelijk van het type router en de kennis van de gebruiker. 

Kan je me dan vertellen welke Netgear routers dan wel werken met iTV van KPN want daarmee help je de abonnee enorm. Ik ben nog niemand tegengekomen die het gelukt is een Netgear in te richten als primaire router i.c.m. routed-iTV.


Maar als ik nu de Netgear boven aansluit via TP link en deze alleen gebruik voor de Arlo moet dat toch goed gaan denk ik


Maar als ik nu de Netgear boven aansluit via TP link en deze alleen gebruik voor de Arlo moet dat toch goed gaan denk ik

Zie "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".


Wel een hele kluif voor mij als digi beet zal er even rustig voor gaan zitten :wink:


Wel een hele kluif voor mij als digi beet zal er even rustig voor gaan zitten :wink:

Het stelt niets voor hoor, laat je niet afschrikken door de uitleg, gewoon de configuratiestapjes volgen en je bent in no-time klaar.


Bedankt voor je snelle reactie zal er mee aan de slag gaan kom ik er om de een of andere manier niet meer uit meld ik me weer de router die ik op het oog heb is de Nighthawk R7000 hier kan ik de Arlo gewoon aankoppelen. 


@wjb Door routers te zeggen heb ik mijn hand wellicht een beetje overspeeld. Maar de Netgear RX700 hebben mijn collega's werkend gekregen met iTV van KPN. Bij de Nighthawk R7000 is dit nog niet gelukt. 


Hoi Rutger bedankt voor je info zal even uitzoeken of deze overweg kan met de Arlo ik denk het wel daar de Arlo ook van Netgear is p. s. ging dat instaleren van een leien dakje of moest de trukendoos geheel open 


@wjb Door routers te zeggen heb ik mijn hand wellicht een beetje overspeeld. Maar de Netgear RX700 hebben mijn collega's werkend gekregen met iTV van KPN. Bij de Nighthawk R7000 is dit nog niet gelukt. 

Wat voor een firmware hebben ze dan op die XR700 geplaatst want met de standaard firmware van Netgear zal dat echt niet gaan lukken.


@wjb Het is in dit geval echt met de standaard firmware van Netgear gelukt. Het was wel zo dat je de vlan op een utp poort moest activeren en je alleen daarop de tv ontvanger kon aansluiten. Maar daarna werkte iTV voor deze klant. 


@wjb Het is in dit geval echt met de standaard firmware van Netgear gelukt. Het was wel zo dat je de vlan op een utp poort moest activeren en je alleen daarop de tv ontvanger kon aansluiten. Maar daarna werkte iTV voor deze klant. 

Vind je het erg dat ik dit zeer sterk in twijfel trek en al helemaal als je begint over een vlan op een UTP poort activeren.

Ik ben bang dat je je vergist en dat die Netgear als 2e router achter een Experia Box werd geplaatst en er één LAN poort werd gebridged. Dat is heel wat anders dan de Experia Box vervangen door zo'n Netgear.

 

Lees anders gerust de onderstaande topics.


@wjb Nee hoor, graag zelfs! Daar kan ik alleen maar weer van leren! Op dit moment is het wel heel druk op het forum. Dus ik ga in mijn eigen tijd proberen te achterhalen hoe de vork precies in de steel zit in deze situatie. Als je mij een paar werkdagen zou kunnen geven dan hoop ik hier de volledige situatie te kunnen delen!


Goedemorgen Rutger deze heeft een update daarvoor gekregen odat de camera's rechtstreeks te koppelen zijn wat ik niet begrijp is dat de meegeleverde Arlo router wel verbinding maakt maar dat de experiabox v10 de camera's niet online laat komen via het WiFi signaal dit wordt op de een of andere manier geblokt 


Meegeleverde Arlo router?

Zijn de camera's dan wellicht met dat apparaat verbonden?


Nee je kunt bij dit systeem gewoon losse camera's kopen en vervolgens kontakt laten maken via deze router die is weer verbonden met de axperiabox v10 en op de een of andere manier laat deze het signaal niet door  ik heb wel de internet verbinding krijg updates gewoon binnen camera's werken via WiFi en dit signaal wordt op de een of andere manier geblokt 


Dus die camera's zijn met die Arlo "router" verbonden, klopt dat?

En die Arlo "router" is op zijn beurt weer met de Experia Box verbonden.

Wat is het LAN IP adres van die Arlo "router"?

Kan je die Arlo "router" met de bijbehorende app benaderen?


Vraag 1 en 2 is ja

Mac adres is 9C3DCF569AD9

Het systeem is niet benaderbaar via de app 

Camera's zijn WiFi kijk ik nu in instellingen draadloos en netwerken zie ik de arlo staan wil ik vervolgens verbinding maken krijg ik de melding toegang tot het netwerk ontzegd

Signaalsterkte is uitstekend en de coderingstype is WPA2PSK


Maar wat is nu toch het LAN IP adres van die Arlo "router"?

Welke type Arlo "router" gebruik je?

Welke app gebruik je?


Sorry moest even een hapje eten bij deze 192.168.2.200

De router is een Arlo basisstation VMB 4000

De App is van Arlo zelf en is gewoon te downloaden via de Appstore.