Skip to main content

Helaas hier niet de oplossing beschreven, kan iemand mij hier mee helpen ik loop tegen hetzelfde probleem aan.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Ik heb even gekeken in de instellingen van de Experia box zie hieronder

Instellingen bijbehorende apparaten

close

192.168.2.200; 9c:3d:cf:56:9a:d9; VMB4000

Hostnaam VMB4000

IP modus DHCP

Een bijnaam

 

Maak van dit apparaat een DMZ host

Aan   Uit

Vast IP adres bij DHCP binding

Aan   Uit

APPList niet gebruikt APPList gebruikt


En wat gebeurt er als je in een browser naar http://192.168.2.200 gaat.


Deze site is niet bereikbaar 


Deze site is niet bereikbaar 

Ook niet vanaf een apparaat dat op de wifi van de Experia Box aangesloten is?


Via deze telefoon is het ook niet mogelijk zelfde melding 


Ik heb van andere gebruikers gehoord dat zij een andere router hebben geïnstalleerd naast de router van hun provider voor de Arlo denk dat ik maar het zelfde ga doen gezien de moeite die je moet doen om gewoon iets online te kunnen krijgen in een tijdperk van plug and play hoe werd dat ook weer genoemd iets van monopoliepositie :wink:


Ik neem aan dat de camera's allemaal netjes met het Arlo basisstation verbonden zijn.

Ik neem aan dat je een Arlo account hebt aangemaakt.

Het Arlo basisstation is dus blijkbaar goed verbonden met de Experia Box.

Mijns inziens zou het dan ook gewoon moeten werken.


Ja klopt alles werkt naar behoren alleen kan ik de camera's niet online krijgen zou ze via de WiFi op mijn telefoon moeten zien bij detectie van beweging krijg ik een berichtje en kan dan zien wat er gebeurde 


Beste WJB ik heb gewoon een nieuw netwerk aangemaakt via mijn mobiel je raad het nooit alles is online gegaan en werkt uitstekend bedankt voor je reacties in deze ze hebben voor mij althans tot deze conclusie geleid wat kan het simpel zijn soms duurt het even eer het kwartje valt fijne avond nog

Met vriendelijke groet 

Willem 


@wjb Ik heb navraag gedaan over de Netgear router, en deze is direct aangesloten geweest op de aansluiting en werkte met de standaard meegeleverde firmware. Mijn collega geeft aan dat dit toch gelukt is door de Vlan te activeren op een utp poort. 


@wjb Ik heb navraag gedaan over de Netgear router, en deze is direct aangesloten geweest op de aansluiting en werkte met de standaard meegeleverde firmware. Mijn collega geeft aan dat dit toch gelukt is door de Vlan te activeren op een utp poort. 

Dat is dan geen routed iTV want de firmware van Netgear ondersteunt geen routed iTV.

Wellicht dat jouw collega vlan 4 gebridged had naar een LAN poort, maar dat is "bridged iTV" en dat wordt niet meer ondersteund door KPN.

Sorry dat ik je zo tegenspreek, maar ik denk dat het heel belangrijk is om duidelijkheid te verschaffen en geen valse hoop te geven of mensen het idee te geven dat je een Experia Box door een Netgear router kunt vervangen.

Als jouw collega echt routed iTV heeft weten te configureren op een Netgear router dan hoop ik dat hij/zij de benodigde instellingen hier met ons wil delen want daarmee maakt hij/zij waarschijnlijk een hoop abonnees blij.


@wjb Geen probleem hoor, ik ben met je eens dat het belangrijk is om duidelijkheid te verschaffen. Ik zou als je iTV van KPN hebt en een eigen router wil kiezen ook geen Netgear adviseren. Ik heb ook weer meer informatie ontvangen en heb begrepen dat alleen live tv kijken is getest, het is dus niet duidelijk of alle functionaliteiten werken. De instellingen die ik overigens heb doorgekregen heb ik gedeeld in de foto's. Ik moet toegeven dat ik niet super veel kennis van Netgear modems heb, maar als ik mij niet vergis lijkt het toch bridged te staan? 


Precies, bridged iTV dus waarbij VLAN 4 gebridged wordt naar (in dit geval) LAN poort 1.

Het IP adres van een TV ontvanger zal hierbij een 10.x.x.x adres zijn, verkregen van de DHCP server van het iTV platform.

Dat wordt niet meer ondersteund door KPN en zal vroeg of laat resulteren in het onderstaande scherm.

 


@wjb En daarom is het goed dat je mij (ons) tegenspreekt. Dit kan ik namelijk weer terugkoppelen naar mijn collega's. Het is dus nog niet gelukt om een Netgear router werkend te krijgen met iTV.