Skip to main content

Hallo iedereen,

ik heb dus een probleem met m’n arris vip5202.

deze verliest geregeld de zenders waarnaar ik zit te kijken.

ik heb een fiber aansluiting en mijn ubiquity USG doet al het werk wat normaal de experiabox zou doen.

mij heb dit via de handleiding van Wim van Achterberg gedaan en dit heeft een lange tijd goed gewerkt.

Speedtest gaat gewoon netjes over de 100mbit en in de unifi controller kan ik zien dat de download van de stream word gestart en dan na een paar seconden stopt.

USG herstarten lost het probleem niet op, IMGP snooping staat aan, VIP5202 geprobeerd opnieuw te installeren maar gezien deze verbinding verliest faalt dit (na USG+VIP5202 herstarten lukte dit).

vorige keren dat ik dit had werkte Netflix nog wel via de VIP5202 maar dat het ik deze keer niet kunnen testen helaas.

Ik werk met NextDNS als DNS provider op mijn netwerk maar kan niet bedenken waarom dat na een paar maanden foutloos werken roet in het eten zou moeten gooien?

het enige wat sinds vandaag gewijzigd is dat ik een P1 WiFi meter heb geplaatst op mijn slimme meter.

is er iets wat ik over het hoofd zie of is de VIP5202 aan vervanging toe?

 

Inmiddels P1 meter verwijderd maar probleem blijft.

 

de stream word geladen maar na 10 seconden stopt deze, zappen naar een andere zender geeft hetzelfde beeld.

telkens 10 seconden beeld en dan word de stream afgekapt


@Tiunkabouter Wat irritant dat je tv vaak wegvalt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik mede door de aangesloten apparatuur niet durf te zeggen waar dit aan kan liggen. 

Wellicht dat @NHendriks nog een idee heeft? 😇


@Rutger_ ik heb inmiddels dit topic gevonden:

https://unifi-forum.nl/onderwerpen/udm-pro-iptv-stb-nmc-400.3937/page-2

 

blijkt dat ik de inter VLAN blokkade ook aan had staan, deze is nu uit en het geheel draait weer 3 dagen (en tellend) stabiel.

alleen raar dat die regel nu pas roet in het eten heeft gegooid.


Wellicht dat @NHendriks nog een idee heeft? 😇

Ik heb geen enkele ervaring met een USG of andere apparatuur van Ubiquiti of überhaupt iTV via eigen apparatuur behalve een Fritzbox. Helaas zou ik het ook niet weten 😶😶


@NHendriks Verkeerde inschatting van mijn kant, maar wel goed om te weten! :)

@Tiunkabouter Fijn om lezen dat het de laatste dagen stabiel draait!