Skip to main content

Goedemorgen,

 

Ik ben van plan om dit aan te schaffen: https://www.coolblue.nl/product/827835/asus-rog-rapture-gt-ax11000.html

 

Is er mogelijkheid in om dit rechtsreeks aan de glasvezel aan te sluiten zonder de experia box? Ik begreep dat kpn nu hierin niet meer plichtig is en de mogelijkheid eris om een router rechtstreeks aan te sluiten zonder de experia box. De bedoeling is eigenlijk om een vpn op te zetten + wan ip aanpassen op mijn eigen router. Ik zoek een ander oplossing dan van provider switchen 🙂. Ik las dat dit mogelijk is, maar of dit waar is wil ik even voor de zekerheid van jullie horen. 

 

Groetjes,

 

BGPGUY

Beste @netbgpguy,

Klik op de onderstaande link:

Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

Daar kun je alle informatie over lezen.

BRON: @wjb


Beste @netbgpguy,

Klik op de onderstaande link:

Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

Daar kun je alle informatie over lezen.

BRON: @wjb

Hallo,

 

Handig linkje maar ik lees niet of het dan wel mogelijk is op je wan ip te kunnen wijzigigen dus je publieke ip…

 

Groet,

 

IBGPGUY


Je publieke ip is niet te wijzigen. KPN wijst die toe. Formeel dynamisch maar in de praktijk blijft die gewoon hetzelfde. Waarom zou je dat überhaupt willen wijzigen?


Een WAN IP kan nooit aangepast worden, ook niet bij het gebruik van een eigen router.

Heb je ook televisie van KPN?

Kan die Asus een pppoe verbinding op vlan 6 opzetten?


Een WAN IP kan nooit aangepast worden, ook niet bij het gebruik van een eigen router.

Heb je ook televisie van KPN?

Kan die Asus een pppoe verbinding op vlan 6 opzetten?

Hi Wjb ik heb geen smart tv.. Ik weet wel dat xs4all makkelijk is in publike addressen wijzigen maar deze is ook overgenomen door kpn…. Ik las laatst op de forum dat de wan ip toch te veranderen is via een eigen router nemen. Anders moet ik toch maar overstappen naar een ander provider als kpn het niet kan wijzigen. 


Hi Wjb ik heb geen smart tv..

Dat vroeg ik toch ook niet, ik vroeg of je televisie van KPN hebt.

 

Ik las laatst op de forum dat de wan ip toch te veranderen is via een eigen router nemen.

Ik weet niet wie die onzin daar dan geschreven heeft want dat is absoluut niet het geval.

Het WAN IP adres is formeel dynamisch maar verandert in de praktijk nooit.

 

Anders moet ik toch maar overstappen naar een ander provider als kpn het niet kan wijzigen. 

Daar zit dan niets anders op. De enige provider die dan in aanmerking komt is T-Mobile. Je moet dan wel de router langere tijd uit zetten om zo de DHCP lease te laten vervallen.


Vraag ik me toch af waarom je een ip-adres zelf zou willen wijzigen. Heb je ergens een ban op een game of zo? Last van ddos-aanvallen? 


Nou ik vraag mij dat ook … welke imbiciel gaat weken lang zijn router dus zijn internet uitzetten om een ander ip adres te krijgen.

 

  1. Een terrorist
  2.  Rian van Rijbroek
  3. Karl Noten
  4. Iemand die niet snapt hoe je anoniem een VPN krijgt.