Skip to main content

Hallo ik heb thuis mijn netwerk veranderd :face_palm:

Ik had 

Experiabox 12 ---- nighthawk r7800 (als router) --- asustornas (via netwerkkabel aangesloten)

.  En dan nog drie tplink netwerk adapters(via lichtnet)

Door dat op de tweede verdieping het wifi signaal liep te vervelen (viel weg of telefoon maakte liever verbinding met de r7800 die daar net wel net niet bereik had dan met de tplink ), en op de eerste mijn vrouw haar service van werk iedere keer zonder verbinding kwam te zitten, nadat ze verbinding maakt met (werk verplichte vpn) 

Heb ik de boel veranderd. 

De tp links er uit gegooid op 2 na daar zitten de desktop op (kan daar geen kabel krijgen zonder hak breek werk) en de xbox en onkyo radio zitten er op een (komt in de toekomst kabel bij te liggen)

 

Ik heb nu : experiabix 12----netgear switch  en daar aan de r7800 ingesteld als accespoint en de  Nas.

Alleen nu kan ik de Nas niet bereiken..

Alle ip adressen liggen in het berijk van elkaar 

192.168.2.xxx

 

In de kpn app zie ik hem ook gewoon maar kan er op geen enkele mogelijkheid bij , via de asustor app niet en ook niet als ik ip adres in typ.

 

Wat zie ik over het hoofd...

Hallo @Roodakkers Welkom hier op het kpn forum! Je stelt je vraag hierover in elk geval op de beste plek. Hier, op het forum zijn veel mensen aanwezig die veel van dit soort dingen weten en veel ervaring hebben met problemen binnen je eigen netwerk. @wjb heeft bijvoorbeeld een erg goedtopic geschreven over het gebruik van je eigen router achter de Experia Box. Wellicht kun je daar iets vinden? 


Het probleem is inmiddels verholpen , het verkeerde ip adres stond in de NAS. Na reset deed hij het weer