Skip to main content

Als ik in box 12 een extra wifi 2,4 Ghz netwerk maak en daar de Atag zone op aansluit zijn de gegevens in de app zichtbaar op de telefoon die in het “ normale” wifi netwerk van de box 12 zit?

functioneert dat extra netwerk net als een apart accespoint in brugmodus?

 

Hallo @Jasto het is hetzelfde netwerk 192.168.2.X, in tegenstelling tot het gastnetwerk, dat een aparte ip range heeft, buiten je eigen netwerk om, alleen kun je bij het gastnetwerkde banden niet scheiden.

 

 


Ok, dank voor je antwoord. Ik ga het op deze manier proberen! 


Graag gedaan @Jasto laat even weten of alles gelukt is wat je wilt en anders vraag maar rustig.

 


Jan D. aanvullend: nemen de (2) super wifi punten dit netwerk ook over?


@Jasto Ik zie dat @JanD je eerste vragen al heeft beantwoord. 

Voor wat betreft je tweede vraag, De Superwifi punten nemen dit inderdaad over. 


Top, dank je wel. 


Hallo, atag gekoppeld aan extra 2,4 Ghz netwerk. Verbinding valt soms weg en moet ik opnieuw koppelen. Ik heb ook het “gewone 2,4 Ghz” aanstaan. Kanaal op automatisch. Het kanaal kan ik niet instellen op het extra netwerk. Kan het zijn dat er toch een ( kanaal) conflict is tussen beide netwerken?  De thermostaat geeft aan dat er geen ip adres van de V12 is als de verbinding is weggevallen terwijl er een prima signaal is. Na een reset vd thermostaat verbind hij weer zonder problemen met het zelfde ( oude ip adres)

iemand een idee om dit op te lossen?

jasto


Hallo @Jasto 

 

Beide gebruiken hetzelfde kanaal, maar dat veroorzaakt geen conflict.

Bij Extra WiFi heb je alleen de 2.4GHz aanstaan en niet ook de 5GHz?

Wat je ook nog kan doen is bij de WiFi instellingen de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz) zetten, die instelling geldt dan ook voor het Extra WiFi netwerk.
Daarmee zet je de Box 12 voor 2.4GHz terug naar WiFi 5 i.p.v. WiFi 6, misschien dat de Atag daarmee wel blijft werken zonder de verbinding af en toe te verliezen.


Dank voor je reactie. Ik heb geen extra 5Ghz aanstaan. Wat je schrijft zou wel eens de oplossing kunnen zijn. Ik zie dat de Atag alleen op wifi 5 werkt (802.11b+g+n)

Ik ga dat proberen. heeft deze aanpassing nog gevolgen voor andere apparaten die nu met wifi 6 “ gewone” 2,4Ghz zijn verbonden?

ik laat weten of dit werkt. 
groet, jan


...

Ik ga dat proberen. heeft deze aanpassing nog gevolgen voor andere apparaten die nu met wifi 6 “ gewone” 2,4Ghz zijn verbonden?

...

Het zou iets trager kunnen werken, maar normaal merk je er niets van.


misschien beetje dom maar als ik van wifi 6 naar 5 ga “waarschuwt” de V12. er zitten meerdere apparaten op de “gewone” 2,4Ghz. moet ik die dan opnieuw verbinden of gaat dat automatisch alleen dan met wifi 5. weet iemand dat? 


Dat gaat automatisch, er veranderd niets aan je WiFi naam of wachtwoord.


ok, dank voor je antwoord:)