Skip to main content

Hallo,

Vanuit huis kan ik met mijn PC inloggen op een server op het werk (thuiswerken). Hiervoor is een wachtwoord nodig (om de server te benaderen) en extra verificatie door middel Eset Secure Authentication. Vanuit de server wordt dan een code verzonden naar mijn mobiele telefoon en deze dien ik dan te bevestigen om toegang te krijgen.

Sinds vanmiddag werkt het plotseling niet meer (‘s ochtends werkte het overigens nog wel). Ik krijg wel  de code op mijn mobiele telefoon via de Eset app, maar als ik de code wil bevestigen krijg ik de melding “Kan geen respons verzenden” en “Fout. Er is een netwerkfout opgetreden. Controleer uw netwerkverbinding en probeer het opnieuw". Dus kan ik niet inloggen op de server (en heb ik noodgedwongen een middagje vrij 😉 ).

Zowel PC als telefoon gaan via de wifi, maar wifi lijkt prima te werken. Ik heb op zowel PC als telefoon gewoon internet etc. Reset van PC, telefoon en opnieuw opstarten KPN Box 12 heeft niets opgeleverd, Het terugsturen van deze verificatie-code lukt dus maar niet. Ook de Eset app opnieuw installeren haalt ook niks uit.

Wie kent dit probleem en/of weet een oorzaak en (nog beter) de oplossing? Alvast hartelijk dank!

Probeer eerst eens om de pc bekabeld aan te sluiten. Zou niks uit moeten maken, als WiFi goed werkt. Maar probeer het eens.


Die verificatie wordt toch volledig via de telefoon app afgehandeld, je bevestigt via de ESET app die code en niet via de PC?

Als je WiFi uitzet op je telefoon werkt het dan wel of krijg je dezelfde foutmelding, als je dan nog steeds dezelfde melding krijgt dan lijkt mij dat eerder een probleem bij ESET dan dat er iets mis is met je internet verbinding.


Hoi @Marco_vB en welkom op het forum! Als de wifi verder goed werkt en het alleen met het invoeren van de code misgaat, dan raad ik je ook aan om contact op te nemen met de ICT’ers van je werk. Grote kans dat er iets misgaat in het systeem zelf, en dat kunnen alleen zij oplossen. 


Hallo allemaal,

Allereerst bedankt iedereen die gereageerd heeft! Het probleem is inmiddels gevonden. GeSp en Sanne_M hadden het bij het juiste eind: de oorzaak van het probleem lag niet bij de Wifi of netwerkverbinding, maar bij Eset: er bleek een probleem met de 2FA- versleuteling, waardoor er geen verificatie- code kon worden verzonden. Dit kwam naar boven bij navraag van onze ICT afdeling bij Eset. Het bleek, dat er al veel soortgelijke foutmeldingen bij Eset waren binnengekomen. Tijdelijk kon er van de 2FA geen gebruik worden gemaakt en achter de schermen werd door Eset druk gewerkt om het probleem te verhelpen.

Binnenkort zou het weer moeten functioneren.


@Marco_vB 

Dat is dan een flinke storing als het na 6 dagen nog steeds niet werkt.

Bedankt voor de terugkoppeling.


Fijn dat de oorzaak duidelijk is, en hopelijk werkt het snel weer. Dank voor het terugkoppelen @Marco_vB