Skip to main content

Hallo,

Sinds ik de meest recente update heb geïnstalleerd voor mijn Experia V10 (V10.C.24.10.03) wordt er niet meer automatische geswitched tussen AP's als ik in een andere ruimte kom met mijn iPhone 14 Pro. Ik hou dan wel het wifi signaal, maar heb geen internet. Ik moet dan handmatig een andere AP kiezen (iPhone 14 Pro) en dan werkt wifi verbinding en internet weer perfect.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Groet & dank,

Stef

Beste ​@Stef Hoffman , welk merk en type wifipunten gebruik je, indien van KPN, de witte ronde, de zwarte ronde, de zwarte vierkante of de witte vierkante en welke firmwareversies hebben deze wifipunten?

Hallo Jan,

ik gebruik AP in de Expedia plus 2 RE450 van D-Link + EAP225 Omada voor buiten.

Dit heeft al jaren goed gewerkt.

Groet, Stef

Beste ​@Stef Hoffman als je niet-KPN wifipunten gebruikt als AP, kun je het beste de wifi in de modem/router uit zetten. wifi modem/router en AP’s kunnen niet samenwerken, dus geen mesh vormen.

Beste ​@JanD ,

Dank voor je response!!!!

Ik gebruik geen mesh setup, en nooit gedaan. De huidige setup draaide al jaren uitstekend totdat de Experia update is geïnstalleerd…

Zover ik kan nagaan is de update de oorzaak van mijn probleem, want verder is er niets gewijzigd…

Groet, Stef

Wat gek dat het eerder wel werkte, maar nu na de update niet meer, ​@Stef Hoffman. Toch klopt het wel wat ​@JanD zegt: Het KPN modem kan niet 1 netwerk vormen samen met een AP van een ander merk. Alleen met de wifiversterkers van KPN werken ze goed samen. Ik denk dus dat je geluk hebt gehad. Net als JanD, denk ik dat je het beste wifi op het modem uit kunt zetten, zodat je volledig overgaat op het netwerk van jouw AP. Of je kunt het wifinetwerk van jouw modem een andere naam geven. Zo maak je het jouw telefoon ook weer makkelijker om tussen netwerken te schakelen als het nodig is.

Beste ​@Denise van KPN en ​@JanD, dank voor jullie responses.

Momenteel heb ik geen Mesh.

Ik overweeg nu KPN Superwifi 2 te installeren, ik ga er vanuit dat daarmee het hele probleem is opgelost en sowieso een beter dekkende oplossing.

Vraagje, ik wil ook een node buiten plaatsen maar ik begreep dat er geen outdoor versie is… klopt dat?

Als er geen outdoor versie is, kan ik dan een normale node in een plastic doosje of in een plastic verpakking buiten plaatsen?

Groet & dank,

Stef

Beste ​@Denise van KPN en ​@JanD, dank voor jullie responses.

Momenteel heb ik geen Mesh.

Ik overweeg nu KPN Superwifi 2 te installeren, ik ga er vanuit dat daarmee het hele probleem is opgelost en sowieso een beter dekkende oplossing.

Vraagje, ik wil ook een node buiten plaatsen maar ik begreep dat er geen outdoor versie is… klopt dat?

Als er geen outdoor versie is, kan ik dan een normale node in een plastic doosje of in een plastic verpakking buiten plaatsen?

Groet & dank,

Stef

Het antwoord van ​@Denise van KPN is nietszeggend

@Krijskever kun je een beter antwoord geven dan ​@Denise van KPN ? 

@Krijskever kun je een beter antwoord geven dan ​@Denise van KPN ? 

@Stef Hoffman, Nee, dat kan hij/zij niet. Deze persoon geeft in tal van andere topics gelijksoortig zinloos commentaar.

Ik verwacht dat deze ​@Krijskever geblokkeerd zal worden binnenkort

@Krijskever Ik wil je op de huisregels wijzen. Je hebt de afgelopen paar dagen nu al meerdere van dit soort reacties geplaatst. Ze voegen niets aan het topic toe en ze helpen de topicstarter ook niet. 

Als je het niet eens bent met bepaalde zaken hier op onze community, dan mag je hier gerust een eigen topic over starten. Dit soort negatieve reacties achterlaten in andermans topics is echter niet de bedoeling, dus beschouw dit als een waarschuwing. 
Bij een volgende overtreding zal een tijdelijke ban volgen. 

@Stef Hoffman De SuperWifi zijn inderdaad alleen bedoeld voor binnen. Persoonlijk zou ik ook niet aanraden om ze in een plastic bak buiten te plaatsen. Misschien kan je er wel 1 binnen tegen de buitengevel plaatsen.

Reageer