Skip to main content

Sinds gisteren na een modem wissel is poort 445 naar een azure fileshare niet meer mogelijk.

volgens de dame en heer bij de supportdesk is dit volgens de algemene voorwaarden niet mogelijk. Nu vraag ik dit uit naam van mijn collega waarbij het niet meer werkt.

waarom is dit ???

Welke Experia Box had die collega en welke heeft die collega nu?

Wettelijk is het niet toegestaan dat een provider een poort blokkeert en dus zal er iets anders aan de hand moeten zijn.

Vergeet in ieder geval wat die servicedesk medewerker gezegd heeft want dst is oure onzin.


Hallo @MarcelKerkvliet , die poort moet om veiligheidsredenen ook niet open, zie onderstaande link voor uitleg:

https://community.consumentenbond.nl/computers-elektronica-5/geblokkeerde-poort-445-door-kpn-21867


Dit is dus niet waar want mijn kpn verbinding thuis kan dit dus wel.

waarom deze willekeur??


Dit is dus niet waar want mijn kpn verbinding thuis kan dit dus wel.

waarom deze willekeur??

Er is helemaal geen sprake van willekeur, ook bij jouw collega zou het gewoon moeten werken.

Heb je mijn vraag gezien?


Oh sorry wjb was een beetje irri vanwege de fijne niet meewerkendheid van de helpdesk

maar het is mijn collega die gisteren een denk ik v12 heeft gekregen 

de dame van de helpdesk meldde reset de router en dan moet het werken, maar als kpn toch 445 blokkeert dan heeft een reset net zo veel nut als een kerstboom in de zomer 


maar als kpn toch 445 blokkeert 

KPN mag wettelijk helemaal geen poorten blokkeren dus dat zal zij dan ook niet doen.

Wel heb ik, naar aanleiding van dit topic, zojuist even een test gedaan met mijn V12 naar een eigen SMB server en het lijkt er inderdaad op dat de V12 verkeer op TCP poort 445 blokkeert.

@Erik_, Kan jij dit eens navragen bij modemdevelopment?

 

Edit: Het feit dat mijn ik niet via mijn V12 kon communiceren met mijn eigen SMB server lag niet aan de V12 maar aan de configuratie van mijn EdgeRouter.


@MarcelKerkvliet, wanneer het niet meer werkt gaat het vermoedelijk fout in de instellingen. Nu valt dit buiten de ondersteuningsvoorwaarden vandaar dat mijn collega niet kon helpen, maar dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is. Wellicht kan je de instellingen plaatsen?

 

@wjb, je kan dus wel communiceren, dus de poort is niet geblokkeerd? Begrijp ik het dan goed?


​​​​@wjb, je kan dus wel communiceren, dus de poort is niet geblokkeerd? Begrijp ik het dan goed?

Klopt, de V12 blokkeert die poort niet.