Skip to main content

Ik heb een NAS rechtstreeks gekoppeld aan de Experia 10 modem. Installatie verliep vlekkeloos en in de Experiabox een vast IP adres gegeven aan de NAS. De NAS is prima te benaderen vanuit verkenner ed.

Vanaf de laptop (via wifi aangesloten) wil ik een backup maken (via WIndows 10) en tijdens deze backup valt tv beeld weg en krijg ik het blauwe scherm dat er een probleem is. Ik stop vervolgens de backup en alles is weer in orde. De backup zou toch zonder problemen moet verlopen lijkt me.

 

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Hoe zit je tv gekoppeld met de experiabox. Is dat met een rechtstreekse kabel of zitten er nog andere componenten tussen zoals switches of van die powerline adapters. En is het een V10 of V10A


Het is een V10. Een wifi versterker (van KPN) is bekabeld aangesloten en vanuit de wifi versterker gaat een kabel naar een tv in de woonkamer en een tv in de serre. Het enige wat niet aangesloten is met een kabel is de laptop. Verder geen switches oid. 


En de NAS zit rechtstreeks met een utp kabel aan de experiabox ?


Heeft u de witte vierkante versterker? 

Het kan natuurlijk zo zijn dat u gewoon de verbinding dicht trekt. Hoe snel gaat dat uploaden naar de NAS?


Je zou als test de laptop eens met een kabel aan de experiaV10 kunnen koppelen.

Ik denk dat het probleem dan niet optreed en is het zoals @Nick83 hierboven aangeeft een probleem voor de wifi versterker die dit verkeer niet aankan.

Misschien een keer de wifi versterkers resetten of die wifimanager eens doorlopen.

Ik durf zo niet te zeggen wat de limiet is van die versterkers.


Heeft u de witte vierkante versterker? 

Het kan natuurlijk zo zijn dat u gewoon de verbinding dicht trekt. Hoe snel gaat dat uploaden naar de NAS?

Klopt. Deze heb ik. De snelheid is niet hoog, rond de 11 MB/s


En de NAS zit rechtstreeks met een utp kabel aan de experiabox ?

Ja. Rechtstreeks met een UTP kabel


En de verbinding tussen deze witte wifi versterker en de Experiabox is een kabel? Goede kabel? Al eens een andere geprobeerd? 

Het wifi netwerk van deze versterker heeft dezelfde naam als het wifi netwerk van de Experiabox? 


En de verbinding tussen deze witte wifi versterker en de Experiabox is een kabel? Goede kabel? Al eens een andere geprobeerd? 

Het wifi netwerk van deze versterker heeft dezelfde naam als het wifi netwerk van de Experiabox? 

De versterker is met een kabel verbonden aan de Experiabox maar of die goed is, weet ik niet. De kabel zit muurvast in de pvc buis en ik kan die dus niet meer vervangen helaas. 

De naam is in de versterker is gelijk aan die van de naam in de experiabox


dan zou ik toch eens een andere kabel proberen. Tenminste als je er een hebt die lang genoeg is om uit te proberen.


Ik vind dat altijd maar merkwaardig, een kabel die vast zit... 


Ik vind dat altijd maar merkwaardig, een kabel die vast zit... 

Inderdaad….helaas heeft mijn zwager de UTP kabel samen met de COAX kabel door de buis getrokken. De COAX mag er nu wel uit maar het zit dus vast….nog maar eens een poging wagen in de herfst. Mooie klus als het slecht weer is.


dan zou ik toch eens een andere kabel proberen. Tenminste als je er een hebt die lang genoeg is om uit te proberen.

Ik zal eerst eens rechtstreeks proberen met een kabel. Dat zal vast beter gaan. 

 

Dank voor het meedenken!


Ik vind dat altijd maar merkwaardig, een kabel die vast zit... 

Inderdaad….helaas heeft mijn zwager de UTP kabel samen met de COAX kabel door de buis getrokken. De COAX mag er nu wel uit maar het zit dus vast….nog maar eens een poging wagen in de herfst. Mooie klus als het slecht weer is.

Dan zou ik de hele handel er uittrekken en er gelijk een trekveer aan bevestigen. Daarna alleen maar 1 utp kabel. Coax en utp door 1 buis is ook niet zoals het hoort.


Ik vind dat altijd maar merkwaardig, een kabel die vast zit... 

Inderdaad….helaas heeft mijn zwager de UTP kabel samen met de COAX kabel door de buis getrokken. De COAX mag er nu wel uit maar het zit dus vast….nog maar eens een poging wagen in de herfst. Mooie klus als het slecht weer is.

Dan zou ik de hele handel er uittrekken en er gelijk een trekveer aan bevestigen. Daarna alleen maar 1 utp kabel. Coax en utp door 1 buis is ook niet zoals het hoort.

Zeker weten. Die COAX komt er niet meer in.


Overigens nog een aanvulling. Ik heb de wifiverbinding aangepast en maak nu rechtstreeks verbinding met de Experiabox en niet via de wifiversterker. Dat lijkt goed te gaan. Geen haperingen in de TV beelden meer en de gegevens worden op de NAS gezet. 


Ik vind dat altijd maar merkwaardig, een kabel die vast zit... 

Inderdaad….helaas heeft mijn zwager de UTP kabel samen met de COAX kabel door de buis getrokken. De COAX mag er nu wel uit maar het zit dus vast….nog maar eens een poging wagen in de herfst. Mooie klus als het slecht weer is.

Geen sop of zeep gebruiken bij het kabels trekken.


Ik vind dat altijd maar merkwaardig, een kabel die vast zit... 

Inderdaad….helaas heeft mijn zwager de UTP kabel samen met de COAX kabel door de buis getrokken. De COAX mag er nu wel uit maar het zit dus vast….nog maar eens een poging wagen in de herfst. Mooie klus als het slecht weer is.

Geen sop of zeep gebruiken bij het kabels trekken.

Dank voor de tip. Had het hierboven al gelezen. 


Reageer