Skip to main content

Goedemiddag,

Op mijn laptop kan ik geen documenten openen in basenet. Blijkbaar heeft dit te maken met de verbinding. Ik kopieer hieronder de e-mail van basenet:

Sommige WiFi versterkers / toegangspunten geven localhost.basenet.nl niet door. Mocht u via WiFi verbonden zijn en gebruik maken van een WiFi versterker / toegangspunt kunt u dit nagaan door uw computer te verbinden met de WiFi van het modem of router. In veel gevallen werkt de BaseNet document synchroniser via de WiFi van het modem of router wel.

Het toevoegen van BaseNet aan de host-file op uw computer zou ook een oplossing kunnen bieden. De regel die toegevoegd kan worden is:

127.0.0.1    localhost.basenet.nl

Wij raden aan, in verband met de computer veiligheid, dit door uw IT-verantwoordelijke te laten wijzigen.

Het kan voorkomen dat localhost.basenet.nl niet benaderbaar is door instellingen in de DNS-server die op uw computer gebruikt wordt. De DNS-server wordt over het algemeen door uw internetprovider toegewezen. In veel gevallen kan het instellen van een alternatieve DNS-server ervoor zorgen dat de BaseNet document synchroniser wel functioneert. Wij raden aan, in verband met de computer veiligheid, dit door uw IT-verantwoordelijke te laten wijzigen in een veilige alternatieve DNS-server. 

localhostnet.basenet is niet bereikbaar, verder heb ik geen verbindingsproblemen.

Hi ​@Daphne2025 en welkom bij de KPN Community! Super dat je al contact met Basenet hebt gehad hierover. 

Wij raden aan, in verband met de computer veiligheid, dit door uw IT-verantwoordelijke te laten wijzigen.

Is dit een optie voor je? Als dit voor je werk is dan zou er een IT’er moeten zijn die je met deze instellingen kan helpen. Als die dan de tips van Basenet opvolgt ben ik benieuwd of het weer zal werken.

Het aanpassen van de host-file moet je zelf doen. Of laten doen. Dat gaat een KPN medewerker niet voor je doen.

Voor de duidelijkheid: het gaat om een bestand op je eigen laptop.

Bedankt voor je antwoord Sanne. Ik heb collega's gesproken. Het schijnt een probleem te zijn dat vaker voorkomt in combinatie met KPN. Vandaar dat ik mijn bericht hier plaats. Ik ben een aantal jaar geleden overgestapt naar KPN en daar heel tevreden over. Dus ik hoop echt dat het opgelost kan worden want ik nu ik mijn praktijk aan huis ga houden moet ik de basenet synchroniser wel kunnen gebruiken. Ik zal morgen een ICT bedrijf contacteren.

Reageer