Skip to main content

Ik heb de laatste dagen (vanaf zondag) tot vandaag aan toe (woensdag) dat het internet ineens  niet meer werkt. Kinderen volgen online les dan zit je hierop niet op te wachten. Het heeft het afgelopen jaar goed gewerkt. Nu via een tool van de KPN de experiabox laten “rebooten” maar dat helpt niet. 

Geeft dan aan servicemonteur, afspraak maken. Moet ik daar dan naast mijn maandelijkse bijdrage ook nog eens voor betalen? Dat zie ik nergens staan. En vind ik gezien mijn maandelijkse sponsering ook geen optie.

Ik vind het vreemd dat het ineens niet meer werkt. Wie heeft voor mij een tip om dit op te lossen en heeft dezelfde problemen? (gehad hoop ik) Er is landelijk geen storing bekend op mijn postadres. 

Goedemorgen @Ron156, welkom terug!
Werkt het helemaal niet of af en aan?
Het hoort natuurlijk uberhaupt gewoon goed te werken natuurlijk. Kun je toelichten hoe je lampjes branden op je experiabox en hoe je je netwerk ingericht hebt? Hoe heb je je apparaten aangesloten?

Als je verbinding helemaal niet werkt is het het snelste om hierover eens met ons te bellen op 0800-0402 of te chatten via www.kpn.com/service  
Anders kijk ik graag even met je mee, kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Dag Thomas,

Het werkt dan helaas helemaal niet. Het valt een paar keer dag helemaal weg. Tv blijft het gewoon doen. En de vaste lijn telefoon ook. Lamp bleef gewoon groen op de experiabox v10A.

Hier probeer een juiste omschrijving te geven van hoe het is ingericht. Vandaag werkte het weer normaal :smirk:.

Vanuit de experiabox gaat een kabel rechtstreeks naar de huiskamer, daar heeft de KPN monteur een netgear switch geplaatst, 1 kabel vanuit de switch naar de TV en de ander naar een KPN experia wifi.

1 kabel van de experiabox naar een switch box van netgear (ook van de kpn gekregen) met  drie kabels naar boven. Naar de eerste verdieping 1 en twee naar zolder. Op zowel de eerste verdieping als de tweede verdieping(zolder) zijn daaraan ook bekabelde KPN wifi experia aangesloten. Op deze switchpoort is de laatste poort gebruikt voor een Develo wifi powerline, op deze wijze wifi in de tuin.

De laatste poort van de experiabox gaat een kabel rechtstreeks naar de eerste verdieping. Hier zit een laptop op aangesloten. 

Op een kabel naar zolder zit ook een laptop op aangesloten. Verder worden apparaten via wifi gebruikt.

Ik hoop dat het blijft werken zoals het altijd gedaan heeft.  Maar misschien geef jij nu aan dat deze constructie niet goed is. Ik hoor het graag.

Groet

Ron

 

 


Hi Ron!

 

Lees ik het goed dat interactieve tv wel blijft werken? Als deze wel gewoon blijft werken dan kunnen we problemen met de verbinding semi uitsluiten. Er moet echt een meting gedaan worden met meetapparatuur om dit volledig uit te kunnen sluiten namelijk.

 

Ik lees in de topictitel dat bedraad internet wegvalt maar als alle apparatuur zoals telefonie en interactieve tv op dat moment wel blijft werken krijg ik het vermoeden dat hier bedoeld wordt problemen met ‘bekabelde wifi-punten’. Begrijp ik dat goed? De laptop op de 1e verdieping aan de kabel, heeft die ook geen internet meer op het moment dat het niet helemaal werkt?

 

Ik zou in ieder geval beginnen door alle Experia Wifi's tijdelijk uit te schakelen en ze dan één voor één aan te sluiten en een ‘factory reset’ te geven (de knop zit op de achterkant). Let erop dat je ongeveer 10 minuten wacht voordat je de tweede aansluit en nogmaals 10 minuten voor de derde. Vaak wil dit problemen al wel verhelpen, als dat nog steeds niet het geval is dan zou ik haast gaan denken dat dit toch met de Devolo te maken heeft. Zit er aan de andere kant ook een Experia-wifi punt? Kans is namelijk dat ie geen stabiele verbinding heeft met die Experia Wifi en dat daardoor het hele netwerk eruit klapt, al helemaal als na een software update die recentelijk is uitgekomen die ene net wat sneller was en dat opeens heer en meester is van het wifi-netwerk. Als de verbinding niet zo stabiel is dan kan ie zijn werk niet goed doen, hij is immers constant in de gaten aan het houden en apparaten aan het vertellen waar ze mee moeten verbinden maar door zo'n Devolo is het net alsof ie door een tunnel rijdt en dus niet goed kan vertellen hoe of wat.


Goedemiddag,

 

Ik ga morgen de Devolo er af halen. Vervolgens de Experia Wifi uitzetten één voor één aansluiten en terug zetten naar de fabrieksinstelling. Ik laat weten hoe het verder verloopt alvorens ik je een “dikke duim” geef :wink: .

Bedankt voor de info!

 

Groet

Ron

 


Goedemiddag @Ron156  heb je het nog kunnen testen?


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het gelukt is.:sweat_smile:
Anders weet je ons te vinden!