Skip to main content

wat voor netwerk kabel is het beste voor de super Wifi punten zodat je maximale snelheden kan behalen, dus geen overkill zoals een cat 8.

Dit gaat prima werken ook in andere lengtes leverbaar https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/143628/ethernetkabel-25m/?pageCount=1&pos=2202


maar als ik op de specificaties kijk zie ik dat de super wifi punt max 2533 MB/s kan halen en de 5e max 1000 MB/s waarom zou de 5e dan een slimme keuzes zijn?

 


Je wilde toch geen overkill?


Ik neem aan dat je geen abonnement hebt van 1000Mbit/s. Of zie ik dat verkeerd?


ja, heb wel die van 1 GB maar bedoelde in de kabels geen overkill want netwerk kabel cat 8 zou overdreven zijn.

 


maar als ik op de specificaties kijk zie ik dat de super wifi punt max 2533 MB/s kan halen en de 5e max 1000 MB/s waarom zou de 5e dan een slimme keuzes zijn?

 

De ... Experiabox kan ook niet sneller dan 1000 mbit hoor.…

En die 2533 MB/s ... Ik weet niet precies wat daar mee bedoelt word en waar u dat ziet staan. Maar ga er maar niet vanuit dat u ooit 2533 mbit over WiFi zult halen 😄

De SuperWiFi's hebben ook poorten waar max 1000 mbit overheen kan. Waarschijnlijk zie je dat wel in diezelfde specificaties staan 😎


Maar wat wil je bereiken?


ja, heb wel die van 1 GB maar bedoelde in de kabels geen overkill want netwerk kabel cat 8 zou overdreven zijn.

 

Alles boven Cat 6 is al overkill voor consumenten gebruik


maar als ik op de specificaties kijk zie ik dat de super wifi punt max 2533 MB/s kan halen en de 5e max 1000 MB/s waarom zou de 5e dan een slimme keuzes zijn?

Die 2533 staat op de doos omdat dat het maximale getal is wat de reclame makers je voor kunnen houden zonder ronduit te liegen. Maar het is heel sluw de ruwe snelheden die het ding doet (of zou kunnnen) in de 5GHz en 2.4Ghz frequentiebanden bij elkaar opgeteld, dus zonder kanaalcodering (foutcorrectie). Het is als 2 auto’s met elk 320 op de teller en dan stellen dat je een auto hebt gekocht die 640 km/h kan.

De ethernetpoorten zijn maar max 1000BASE-T, in de praktijk 940 Mbit/s als hoogste. Kijk maar eens in de tabel op pagina https://en.wikipedia.org/wiki/Ethernet_over_twisted_pair, daar zie je dat zelfs cat5e voor de 1000BASE-T standaard nog overcapaciteit is, zelfs met 100 meter kabellengte. cat5e kan tot 100 Mhz signalen aan, terwijl 1000BASE-T maar tot 62,5 Mhz doet.

Â