Skip to main content

 

Ik ben all een paar weken aan het tobben met mijn internet verbinding. Als ik Tv kijk en op een iPad bv even snel aan het scrollen ben hapert mijn tv in geluid en soms zelfs in beeld en geluid. Ik heb een 200Mbit abonnement dus lijkt me eigenlijk niet direct aan de internetsnelheid te liggen. De TV+box van de betreffende tv is rechtstreeks op LAN poort 3 van mijn Fritzbox aangesloten. De TV+ box als de Fritzbox zijn voorzien van de laatste update. 

Ik heb het Fritzbox modem ruim ander halfjaar in gebruik en nooit een dergelijk problemen gehad. Ik heb een vermoeden dat het mogelijk met de KPN TV+ box te maken zou kunnen hebben maar dat is ook weer vreemd omdat het bij de TV+ box om een LAN verbinding gaat en mijn IPad of IPhone gebruik maakt van mijn Wifi (WLAN) netwerk. Ik heb twee Fritzbox repeaters verdeeld (boven en beneden) in mijn woning staan. De repeater beneden heeft een LAN verbinding. Boven werkt de repeater op wifi.

Ik zet dit nu als een topic in het forum misschien komt er nu eindelijk een oplossing. Ik heb inmiddels vorige week ook bij AVM een call uitgezet en de nodige Fritzbox dat gestuurd maar na een eerste reactie heeft AVM de call verder uitgezet. Afgelopen weekend was het weer dramatisch met geluid en beeld storingen en word ik er nu toch zo langzamerhand moedeloos van. 

Zojuist van AVM terugkoppeling ontvangen. AVM kan geen oorzaak vinden van de geschetste problemen. We hebben netwerktesten  uitgevoerd met en zonder switch, alleen TV+ Box aangesloten, geheel op nieuw opgestart en per LAN poort opnieuw verbindingen tot stand gebracht en vervolgens de Fritzbox analyse opgestuurd naar AVM.
Het thuisnetwerk, Fritzbox modem en Repeaters werken naar behoren. De oorzaak moet dus ergens in de glasvezelverbinding zitten of in de TV+ box van KPN. De bal ligt voor nu bij KPN, wat mij betreft! 


Heb je de Fritzbox gehuurd bij KPN met Serviceplus? Dan is het een optie om eens gebruik van die service te maken.

Verder: als je kijkt in de logbestanden van de Fritzbox, zie je dan meldingen rond de momenten van de haperingen op je tv?


Ik heb inderdaad en serviceplus ondersteuning op mijn Fritzbox. De onlinemonitor laat een dip zien in downstream en soms een korte uitval van de upstream. En de volgende stap is inderdaad fritzbox support KPN benaderen.


Na het moment van uitval, zie je dat terug in je Frits!Box bij internet connectie info scherm of in je log ?


Ja dat zie ik ook op de onlinemonitor


Dus dan is feitelijk de connectie met je ONT tijdelijk verbroken ?


Ik heb inderdaad en serviceplus ondersteuning op mijn Fritzbox. De onlinemonitor laat een dip zien in downstream en soms een korte uitval van de upstream. 
 

 


Ik heb inderdaad en serviceplus ondersteuning op mijn Fritzbox. De onlinemonitor laat een dip zien in downstream en soms een korte uitval van de upstream. 
 

 

hoe is de TV+ ingesteld? is deze op unicast of op multicast ingesteld?

het lijkt er op dat deze nu gewoon via het “normale” internet verkeer werkt. je zou hier namelijk een aparte stream moeten zien voor het IPTV verkeer.


Tv box staat op multicast


als je van zender wisselt, hoe staat het woordje “LIVE” dan in de info banner?

staat er LIVE of live??

hieraan kun je zien of je via unicast of via multicast kijkt??


LIVE wordt weergegeven


Nu was er net een wisseling van fragment en ook hier is er even (sec of 2) geen geluid


Als ik mijn statistieken erbij pak, heb ik een stabile lijn met IPTV.
In de jouwe zie je dat IPTV compleet naar 0 valt.

Hier mijn overzicht ter vergelijking:

 


Zie hier een kopie van de stream nu, ik  naar rtl 4 op dit moment.

 


Dat ziet er goed uit, heb jij in je logs dit soort vermeldingen nadat je problemen ervaart ?

System > Event Log

Internet connection established successfully. IP address: [IP address], DNS server: [DNS server], Gateway: [Gateway], Broadband PoP: [Broadband PoP]


Heb je enig idee wat ik kan doen om de IPTV lijn vlak te krijgen. De tv staat rechtstreeks op LAN poort 2 van de Fritzbox

 


Nee dit soort meldingen heb ik niet wel heelveel van deze meldingen

Wi-Fi-overdrachtskwalitiet verhoogd door gereduceerde kanaalbreedte (2,4GHz).

 


Het gekke is, dat bij jouw de IPTV in de upstream wordt weergeven, en bij mij in de downstream.
Tot zover mijn kennis over IPTV, misschien kunnen we zo brutaal zijn om @wjb te taggen. Wellicht weet hij hier veel meer van.

Edit: IPTV is niet zichtbaar in jouw stream, dit zijn Prioritized applications in jou overzicht. Kleuren lijken redelijk op elkaar, excuses.

Dat is wat @joey92 bedoelde:
Quote:
het lijkt er op dat deze nu gewoon via het “normale” internet verkeer werkt. je zou hier namelijk een aparte stream moeten zien voor het IPTV verkeer.


Oké, dank voor het meedenken. Misschien kijkt @wjb mee je support met dit topic wordt op prijs gesteld


het lijkt er op dat deze nu gewoon via het “normale” internet verkeer werkt. je zou hier namelijk een aparte stream moeten zien voor het IPTV verkeer” 

Kan ik dat met instellingen op mijn Fritzbox realiseren of anders? 


@Abzek, Jouw TV+ Box mag dan op Multicast ingesteld staan maar de stream die je ontvangt is toch echt unicast. Daar gaat dus iets niet goed.

Ik neem aan dat je de TV+ Box al een keer een factory reset hebt gegeven.

Is de TV+ Box via wifi aangesloten of met een netwerkkabel?

Overigens hoeven die dips bij unicast distributie helemaal niets te zeggen immers bij unicast distributie zien we vaak korte bursts en dan een tijdje niets.

 


Box is inderdaad al meerdere keren ge-restart. Tevens is de TV +box rechtstreeks op mijn FB op LAN poort 2 aangesloten.

Maar goed een herstart naar fabrieksinstellingen is natuurlijk wel te doen.

ik doe dat morgen even want als ik dit nu ontstaat er een opstand😀


Even bevestigen hierbij een foto multicast instelling.

 


Er zijn veel meer mensen bij wie de TV+ Box op multicast staat maar dat er toch unicast streams gebruikt worden.

Gaat het zappen ook traag op jouw TV+ Box?


Het Zappen gaat de laatste weken redelijk, was eerder heel traag 


Reageer