Skip to main content

 

Ik ben all een paar weken aan het tobben met mijn internet verbinding. Als ik Tv kijk en op een iPad bv even snel aan het scrollen ben hapert mijn tv in geluid en soms zelfs in beeld en geluid. Ik heb een 200Mbit abonnement dus lijkt me eigenlijk niet direct aan de internetsnelheid te liggen. De TV+box van de betreffende tv is rechtstreeks op LAN poort 3 van mijn Fritzbox aangesloten. De TV+ box als de Fritzbox zijn voorzien van de laatste update. 

Ik heb het Fritzbox modem ruim ander halfjaar in gebruik en nooit een dergelijk problemen gehad. Ik heb een vermoeden dat het mogelijk met de KPN TV+ box te maken zou kunnen hebben maar dat is ook weer vreemd omdat het bij de TV+ box om een LAN verbinding gaat en mijn IPad of IPhone gebruik maakt van mijn Wifi (WLAN) netwerk. Ik heb twee Fritzbox repeaters verdeeld (boven en beneden) in mijn woning staan. De repeater beneden heeft een LAN verbinding. Boven werkt de repeater op wifi.

Ik zet dit nu als een topic in het forum misschien komt er nu eindelijk een oplossing. Ik heb inmiddels vorige week ook bij AVM een call uitgezet en de nodige Fritzbox dat gestuurd maar na een eerste reactie heeft AVM de call verder uitgezet. Afgelopen weekend was het weer dramatisch met geluid en beeld storingen en word ik er nu toch zo langzamerhand moedeloos van. 

Het Zappen gaat de laatste weken redelijk.was

echter heel traag 

Ook dat is een fenomeen van het feit dat er geen multicast gebruikt kan worden terwijl dat wel ingesteld staat.


Ik ga morgen de TV+box ff in een factory reset opstarten. Ik laat je weten of de geluid/beeld storingen verdwenen zijn 


Vanmorgen op de TV+ box een factory reset uitgevoerd. Grootste verandering is dat IPTV nu in de downstream wordt weergegeven. Dit zal dan kennelijk betekenen dat de TV+ box op multicast staat ingesteld. Nu nog even afwachten of de geluid en beeld storingen tot het  verleden behoren.

 


Nu gebruikt de TV+ Box wel multicast. Het zou dus een stuk beter moeten werken.


Vanmorgen toch weer vast moeten stellen dat mijn TV+ box vermoedelijk weer op unicast draait. Zie onlinemonitor van mijn Fritzbox. Dus in de loop van de dag opnieuw een factory reset uitgevoerd maar de TV+ box blijft volgens mij op unicast staan gezien onlinemonitor (zie afbeelding) doet mij vermoeden dat er toch niets niet goed is met de TV+ box, of zie ik het verkeerd?

 


De TV+ box heeft een update gehad deze week, misschien is het hier mis gegaan. Probeer weer even een fabriek reset. Als dit niet helpt, moet KPN eens gaan meekijken.


Dat is inderdaad unicast. Bij multicast zie je een zeer gelijkmatige bruine grafiek.

Ik hoop dat er een moderator zal reageren die hier wat dieper in zou willen duiken.


De TV+ box heeft een update gehad deze week, misschien is het hier mis gegaan. Probeer weer even een fabriek reset. Als dit niet helpt, moet KPN eens gaan meekijken.

Ik inmiddels al een factory reset uitgevoerd en mijn FRitzbox opnieuw gestart. De afbeelding is een screenshot na de factory reset en herstart FB. Dus ik ben lost! Misschien moet ik morgen maar eens bellen met de Fritzbox helpdesk van kpn.


Hoi @Abzek, ben je er nog uit gekomen met de serviceplus klantenservice?


Ik heb nog geen tijd gehad om overdag te bellen met de klantenservice. Ik wilde daarnaast zeker zijn dat het probleem niet door mijn netwerk of Fritzbox modem wordt veroorzaakt. 
inmiddels heb ik alle verbindingen opnieuw opgezet, kabeltesten uitgevoerd en Wifi met extenders opnieuw opgezet. Maar het lijkt er nog steeds op dat ik te maken heb met een vorm van instabiel netwerk. Ik kan b.v met een kpn TV+ box die op nog geen 2 meter van mijn modem staat een stabiele Wifi verbinding opbouwen.

 

 


Naast alle andere zaken die ik eerder genoemd heb toch nog niet geheel storingsvrij werken.


Zojuist met KPN gebeld. De klantenservice kon zien dat mijn tv in de woonkamer een slechte verbinding had. De afgelopen dagen zo rond de 50%. Nu alle bedraadde verbindingen van de TV+ box omgezet naar Wifi. De klantenservice zag direct een verbetering naar “groen” . We hebben afgesproken dat ik deze setting even zo laat en kijk of de storingen tot het verleden  behoren.

Wel is jammer dat niet aan te geven is wat nu de oorzaak is. De UTP-lijn of de NETGEAR SG105e switch. 
Maar goed ik ben prima geholpen door de klantenservice 


Dat is gek, lan kabel zou veel beter moeten zijn.
Heb je de Fritz!box gehuurd of gekocht ?
Aangezien je met het gewone KPN modem geen gezeur had, zou ik lekker die Fritz!box de deur uit doen.
Ik heb de mijne ook retour gestuurd naar bol.com na 29 dagen mwha gevoel over de kwaliteit, KPN modem (V14) is in veel beter kwa snelheden enzv kwam ik achter na wat testen.


Ben het wel met je eens. Ik heb immers in een eerder stadium de huidige utp kabel naar mijn tv box al eens tijdelijk vervangen door een losse kabel en ook toen had ik problemen met geluid en beeld. 
Zoals aangegeven heb ik nu mijn TV+box op wifi draaien maar het lijkt of mijn iPad trager is. Dus is het nog niet helemaal is opgelost.

Als ik mijn FB modem vervang voor een KPN modem dan kan ik mijn huidige FB repeaters 3000 niet meer gebruiken en moet ik opnieuw repeaters  van kpn kopen. Maar ik kijk even of het nu dan echt is opgelost. 


Ja dat is een groot nadeel, ik kon gelukkig alles terug sturen. Misschien kan je ze verkopen voor een goede prijs op Marktplaats ?


Vandaag is een monteur van KPN geweest. Er blijkt toch een storing in de Fritzbox te zitten. Deze nu vervangen door een Expedia V12b box en twee super WIFI extenders (mesh). Ben benieuwd af alles nu weer werkt en blijft werken zoals het behoort.

 


Reageer