Skip to main content

Graag hulp/ ervaring. Onze Skybell leverancier zegt:


U heeft aangegeven dat door het verlagen van de resolutie de skybell iets beter functioneert, hierdoor geeft de leverancier aan dat er waarschijnlijk een instelling in de router niet helemaal goed staat. 

Wanneer u contact op neemt met uw provider, kunt u aangeven dat u met uw video deurbel problemen ervaart en dat de leverancier heeft gevraagd om de instelling van de router aan te passen. Hierbij dient Quality of Service (QoS) en/of Wi-Fi Multimedia (WMM) uitgeschakeld te worden. En kan de provider eventuele problemen met betrekking tot de firewall of onjuiste netwerkconfiguratie uit sluiten.


Hoe kan ik dit aanpassen/configureren?

h grt

Hallo @PieterJH welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?


Dag Jan. Experiabox V10

fabrikant ZTE


T


Hallo @PieterJH waarom weer een account aangemaakt,  niet zinvol @PieterJHe ???

QoS is niet in te stellen, of je  WMM aan en uit kunt zetten weet ik niet bij de V10, even bij de wifiinstellingen kijken.

 


Wie weet waar ik de WMM kan ‘uitzetten’?


Wie weet waar ik de WMM kan ‘uitzetten’?

Hallo @PieterJHe dat heb ik in een eerdere reactie laten weten.

 


Dank je Jan,

Je advies gelezen, maar ik kan het niet vinden in het moden V10. Wellicht weet iemand anders het wel.


Hallo @PieterJHe  misschien is die functie wel aanwezig op de V10, maar niet aan of uit te vinken.

Ik geloof dat @Babylonia  een V10 heeft, die heb ik even ingeseind en kan je misschien antwoord geven.

Succes.

 


Nee, dit soort functies om  QoS  of  WMM  nog eens apart te regelen, is geen optie van een V10.
Maar gaat me eerlijk gezegd ook wat ver dat men speciale afwijkende instellingen in een router zou moeten ingeven om de kwaliteit van het videobeeld van een deurbel te moeten afstemmen?

Als een WiFi-signaal ter plekke van een deurbel slecht is / de bandbreedte niet toereikend is,
waardoor de kwaliteit degradeert, naar beneden wordt bijgesteld.

Zorgen dat er wel voldoende WiFi-signaal aanwezig is. Dat lijkt me de basis.

Als de deurbel ook op 5 GHz WiFi functioneert, evt. in de V10 het standaard gecombineerde SSID voor een 2.4 en 5 GHz signaal, uitsplitsen naar twee verschillende SSID's en wachtwoorden.
Zodat echt alleen van het snellere 5 GHz signaal gebruikt wordt gemaakt.

Bij een V10 is dat (gelukkig) nog een optie om het WiFi-signaal uit te splitsen,
onder het kopje “Geavanceerd” van het WiFi menu.

Verder zou ik verwachten dat beeldkwaliteiten van een deurbel via een app zelf zijn te veranderen.
(Instellen resolutie  -  streaming kwaliteit / compressie  -  aantal beelden per seconde van video).

Afhankelijk van de WiFi kwaliteit zou men dan een betere of lagere kwaliteit kunnen inregelen.
(Binnen de hard- en softwarematige capaciteiten, haalbare grenzen en specs. van zo'n deurbel,
en bijv. fysieke omstandigheden m.b.t. bijv. “nightvision” → extra verlichting 's avonds).


Dank Babylonia. Ik ga de wifi splitsing 5/2.4 uitproberen.👍


Weet niet waar de V10 staat opgesteld?  Of het redelijk dichtbij of ver weg van de deurbel is?
Maar daar zou je evt. ook nog iets aan kunnen doen, door de V10 te verplaatsen.
(Afhankelijk met wat je nu als set-up hebt, kan dat voor andere apparaten / bekabeling echter ook nadelig kunnen uitpakken).


Dank. 
de V10 en de wifi versterkers staan zeer dicht bij de Skybell; 2 meter afstand.


Je benoemt twee dingen  -  zowel V10  en  wifi versterkers.

Als V10 en WiFi versterkers vlak bij elkaar staan, storen ze elkaar.  Ze moeten juist redelijk ver van elkaar staan zodat ze nauwelijks WiFi overlapping hebben om optimaal te kunnen werken.


Aha….dan zal ik dat ook aanpassen


Aha….dan zal ik dat ook aanpassen

Hallo @PieterJHe als de versterkers van KPN zijn, behoort de wifi op de V10 uit te staan.

 


Klopt. Wifi V10 staat uit


Dan maakt het niet uit voor de plek van de V10 en een WiFi versterker.
(Een 2e WiFi versterker hoort echter dan weer wel op redelijke afstand van de 1e te staan).

Maar als de WiFi van de V10 uit staat, heeft het weinig zin daarin de WiFi uit te splitsen naar twee verschillende SSID's en wachtwoorden voor de 5 GHz en 2.4 Ghz band. Want staat toch niet aan.

Weet niet of je dat wel- of niet kunt uitsplitsen voor die WiFi versterkers?
Dat is wel een heel andere situatie dan aanvankelijk gedacht en de input aan informatie.


Dat is zeker een andere situatie. Dank voor alle input. Deze week ga ik er weer mee experimenteren


Ik ben weer in overleg gegaan met de leverancier. Ik wacht op hun reacties. Wordt vervolgd. Dank voor de tips