Skip to main content

Momenteel ben ik bezig met het aansluiten van apparaten op mijn nieuwe fritz box 7590. Ik heb een apparaat de zogenaamde meteobridge pro direct bekabeld naar de fritzbox. Op de meteo pro staat DHCP ingesteld eveneens op de Fritz. Maar tot mijn grote verbazing  zie ik dat de meteobridge is ingedeeld in de gasttoegang. Met geen mogelijkheid is de Meteobridge meer te benaderen en ik kan het apparaat software niet overhevelen naar mijn bedraad netwerk. Immer de gastentoegang is alleen voor WiFi als ik me niet vergis. Wie kan me helpen. Is erg belangrijk omdat met de meteobridge weerdat naar internationale weerstations moet worden verstuurd. Help me 

groet Joost  

Op een FRITZ!Box kan je LAN poort 4 instellen als onderdeel van het gastnetwerk.

Is dat bij jou wellicht gebeurd?


Beste WJB

 

mijn dank hartelijke dank ik zie dat het weer werkt. Oei het heeft me heel wat zweetdruppels gekost. ik keek naar de foto in de manual naar de aansluitbussen en op de tekening staat de een 4 bij WAN dus ik dacht dat kan toch niet. Dus heb ik de meteobridge  random in een van de 4 lan bussen gestoken en dat was warempel lan 4 poort. Mijn hartelijke dank nogmaals voor de goeden tip. 

 

prettige avond met groet 

 

Sloefke  


Dat kan inderdaad het geval zijn. De instelling is terug te vinden op onderstaande pagina:

 


Beste SledgehammerNL,

 

Ook bedankt voor de tip. Door jullie beider  tip heb ik een werkend systeem. Zo zie je maar weer dat je snel  iets verkeerd leest en uitvoert.

 

met groet 

 

Sloefke 

Klacht afgedaan