Skip to main content

sinds een paar dagen de overstap gemaakt van Ziggo naar KPN; wifi op tablet en telefoon loopt maar mn vaste pc (zonder wifi) geeft aan dat er geen verbinding is omdat er geen netwerkkabels zijn aangesloten terwijl dit wel  zo is. Al andere kabels geprobeerd, modem gereset, andere poorten geprobeerd, stekkers uit het stroom gehaald en ook de netwerkadapter verwijderd en daarna pc weer opgestart, maar helaas helemaal nada. Ik weet niet meer wat te doen. Wanneer ik geen oplossing vind moet ik terug naar Ziggo maar dat zou toch al te belachelijk zijn.

Iemand een idee?

Bedankt!

hoi Marvin,

Ik heb momenteel hetzelfde probleem: pc geeft aan dat er geen netwerkkabels zijn aangesloten terwijl die dat wel zijn. Andere kabel al geprobeerd; andere poorten al geprobeerd ook al netwerkadapter verwijderd en pc opnieuw opgestart, maar nada. Wordt wanhopig. Ben jij er nog uitgekomen en zoja, hoe? Ik hoor het graag. Ben net twee dagen overgestapt van Ziggo naar Kpn, hoop niet dat ik alles weer ongedaan moet maken. Wifi op telefoon en tablet werken wel. Op pc isgeen wifi.

Bedankt.

Haroldine

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst


Dit is toch wel heel vreemd!! Welk type modem heb je?


Youtube geluid hapert en kraakt ook bij mij en tig anderen, niet opgelost dus.

Tenzij Jazomaar een oplossing gevonden heeft?

Het is namelijk niet om aan te horen.

Ik begin spijt te krijgen van mijn overstap naar KPN netwerk.

admin: ook verplaatst naar je eigen topic


@Joep1965 

Ik heb de Experiabox v10 A

Ik heb al rond geneusd bij anderen die een soortgelijk probleem hadden en iemand noemde dat hij de connector die het modem ingaat ook niet ziet branden. Dat heb ik ook. De connector in de pc brandt wel. Dus lijkt mij iets van de Experiabox?


Beste @Haroldine 

Wat vervelend dat het niet goed werkt, heb je de tv ontvanger eens een reset gegeven? En hoe ID de tv ontvanger verbonden met de modem? Is dit bekabeld of draadloos met een DVS?

*admin: meeverplaatst


Hoi @Haroldine, welkom op ons forum! Dat is wel merkwaardig zeg!
Kun je de internetkabel ook eens proberen in een van de andere aansluitingen op je experiabox? Kun je het ook eens testen met een andere netwerkkabel?

*edit: ik lees net dat je dit al geprobeerd had.
Zit er nog iets tussen je experiabox en computer? Iets van een switch of bijvoorbeeld draadloze verbindingsset?
Ik kijk graag even met je mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 

*edit 2: ik heb ook je vraag over youtube die kraakt verplaatst naar je eigen topic. 


@Haroldine heb je nog kans gezien naar bovenstaande te kijken?


YouTube kraakt niet meer, was gek genoeg alleen de eerste dag.

Bekabeld internet werkt nog steeds niet. Heb alles geprobeerd, nu ook met een ander modem. Er zit geen switch of iets anders tussen. PC zegt doodgewoon dat het geen verbinding maakt. Soms zie ik wel dat ie zoekt, dan verschijnt heel kort ' identificeren ' maar daarna is het weer: geen verbinding. 

Ik weet het niet meer. De PC werkte op de kabel van Ziggo prima dus daaraan ligt het niet.

Als iemand nog een idee heeft of het voor zichzelf heeft opgelost hoor ik het graag!