Skip to main content
Beantwoord

Bekabelde TP Link Deco's staan niet allemaal op Ethernet in de Deco app

• June 9, 2026
  • 3 reacties
  • 28 keer bekeken

Gisteren hebben wij 3 deco x10 units bekabeld aangesloten. In de deco app onder "systeem" staat echter maar bij één unit "ethernet" vermeld.

Zou dit niet bij alle 3 moeten staan? Alle 3 de units zijn aangesloten op dezelfde switch (plug and play van tp-link), accesspoint is via de app ingesteld. Wifi op het KPN modem uitgeschakeld. Op de switch is loopprotection uitgeschakeld (maar misschien moet dit juist ingeschakeld zijn?) 

Ik had dit als reactie op iemands topic gezet maar bedenk nu dat een eigen topic beter is..

Beste antwoord door Hanneke2026

Inmiddels gelukt en staan alle units nu op ethernet. Eén keystone jack in de wandcontactdoos bleek niet goed te zijn: daar zat één ader los.

Alle units staan nu op "ethernet" in de deco app.

Inmiddels heb ik de loopprotection op de switch ook ingeschakeld.

Bedankt voor je reactie

3 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • June 9, 2026

Hoi ​@Hanneke2026 

Als je alle 3 de deco's aan hebt gesloten via de ethernet kabel, dan zou die dat ik het overzicht wel met een soort "blauw slangetje" moeten aangeven. Ik heb momenteel nu geen 1 deco bekabeld, ik had dit wel, dus het zou gewoon aangegeven moeten worden. Je ziet het ook niet als je in het overzicht op de deco klikt?

in jouw situatie zou ik Loop Protection op de Netgear-switch inschakelen.

Heb je een Netgear-switch?

3 × TP-Link Deco X10 die bekabeld zijn aangesloten

Loop Protection helpt voorkomen dat er per ongeluk een netwerklus ontstaat, bijvoorbeeld als:

een Deco verkeerd wordt aangesloten,

er een extra kabel tussen twee Deco's komt,

of er ergens een dubbele verbinding ontstaat.

Een netwerklus kan zorgen voor:

wegvallende verbindingen,

hoge ping,

packet loss,

vastlopende switches.

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • June 10, 2026

Inmiddels gelukt en staan alle units nu op ethernet. Eén keystone jack in de wandcontactdoos bleek niet goed te zijn: daar zat één ader los.

Alle units staan nu op "ethernet" in de deco app.

Inmiddels heb ik de loopprotection op de switch ook ingeschakeld.

Bedankt voor je reactie

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • June 10, 2026

Hi ​@Hanneke2026, goed dat je je vraag hier stelt. 

Je hebt inderdaad gelijk, het is handiger om hier een eigen topic voor te hebben. Ik heb dit aangepast en de reacties uit het andere topic verplaatst. 

Erg fijn om te lezen dat het gelukt is. Dankjewel ook voor de terugkoppeling, hier hebben andere lezers mogelijk ook iets aan. 😊