Skip to main content

Bellen met Fritzbox 6850 lte voorzien van een KPN sim card heeft nooit gewerkt. Nu hoor ik dat op 10 augustus een update is vrij gegeven, die dat mogelijk moet maken. Weet iemand of het echt werkt.

 

Hoi @Leo Steer, ik kan alleen maar zeggen test het en dan kom je er wel achter. Ik heb verder geen idee namelijk.


Hallo @Leo Steer , heb je het geprobeerd? ik ben er wel benieuwd naar. Ik heb net een 6850LTE besteld om tijdelijk ergens internet te kunnen faciliteren en wil hierin een kpn internet only sim stoppen, maar deze sim is nog niet besteld dus als het bij jou werkt…..

(zie net dat het bij jou om bellen gaat… sorry, voor mij gaat het over internet only )

groet,

Willem 


Hoi Willem,

Dat werkt als een trein.

Heb er internet mee gemaakt en is super.

Telefoon werkt ook prima.En is bij deze box erg eenvoudig te verwezenlijken.

Groetjes Leo. 


Dank je voor je reactie. ik heb inmiddels ook een KPN internet only besteld en ga het proberen (VPN met mijn andere Fritz!box).

 

groet,

Willem

 


Hoi ,

Situatie is veranderd. We moeten met onze vereniging  verhuizen. Daar krijgen we over zes weken  de sleutel van. Op de nieuwe locatie is wel

een vaste aansluiting,  zeer waarschijnlijk kpn.

Wie weet of we de Fritz box 6850lte  daar gebruiken kunnen als router.

bvd Leo.

 

 


Hallo @Leo Steer, een FRITZ!Box 6850 LTE is alleen voor internet te gebruiken als er een simkaart in zit. Je kunt dit apparaat niet aansluiten op de vaste internetverbinding van KPN. Om gebruik te maken van een vaste aansluitng kun je bijvoorbeeld de FRITZ!Box 7590 gebruiken. 

Uiteraard is het mogelijk om het standaard modem dat je bij een KPN abonnement krijgt. 


Beste Jeroen, 

Dank voor de uitleg. Heb gezien dat de fritz  7530 goedkoper is en snel genoeg voor ons. 

Ik zag dat we de 6850lte  dan wel als hub en

repeater kunnen gebruiken. 

Nogmaals dank,  Leo.

 


Denk er wel aan dat je hiervoor een datasim moet gebruiken met een 097-nummer @Leo Steer 

Een 06-nummer mag je hier niet voor gebruiken i.v.m. een tekort aan 06-nummers.

De ACM controleert providers en klanten hier actief op en deelt sancties uit.

 

 


VPN verbinding met een andere FritzBox werkt prima maar je moet wel bij APN “advancedinternet “ instellen anders is je IP adres welk via mobiel veranderd niet in myfritz zichtbaar.

heb nu 3 fritzboxen draaien in een netwerk.

succes . 


Reageer