Skip to main content

Vandaag overgegaan naar KPN internet en TV. Migratie is best soepel verlopen. Ik heb echter wel een vraag en weet niet of dit überhaupt opgelost kan worden. Eerst wat info over mijn netwerk.

Achter mijn V12 modem, heb ik een eigen netwerk met mesh points (Amplifi HD Router). De router krijgt zijn internet via DMZ. Mijn TV+ kastjes heb ik rechtstreeks op het modem aangesloten, omdat Amplifi niet met TV signalen van KPN overweg kan.

in mijn eigen netwerk hangt ook een Synology NAS vanwaar ik films, eigen films en foto’s kan streamen. Tot nu toe deed ik dit via een Nvidia Shield media player (met de Kodi app). Nu kan ik Kodi ook op de TV+ zetten maar dan ligt mij NAS buiten mijn netwerk….

is dit op te lossen zodat ik mijn Nvidia Shield uit mijn netwerk kan halen, of is dit een kansloze missie?

Dus je hebt jouw Amplifi HD router op de V12 als DMZ Host ingesteld?

Dan is dat alvast geregeld.

Heb je op jouw Amplifi HD router de benodigde port-forwardings richting jouw NAS gemaakt?

Zo ja, dan kan jij die NAS via het WAN IP adres van jouw Amplifi HD router benaderen.


Alvast bedankt voor de reactie! Er zijn blijkbaar mogelijkheden!

Maar je gaat mij iets te snel…. Ik weet wel wat van netwerk, maar ben zeker geen expert. Zou je het iets simpeler kunnen uitleggen? Moet ik instellingen doen in de Amplifi of in mijn modem?


In jouw Amplifi.


Veel mensen gooien ook Kodi eruit. De moderne smart tv kan zijn media direct ophalen en spelen vanaf de synology. (dan Pull je, in plaats van Push naar de tv).

Dus zolang de smart tv een ethernetkabel kan hebben en deze in hetzelfde netwerk zit als je synology kan je vrij eenvoudig afspelen.


Dus zolang de smart tv een ethernetkabel kan hebben en deze in hetzelfde netwerk zit als je synology kan je vrij eenvoudig afspelen.

Hetzelfde netwerk hoeft in principe niet als je handmatig het IP-adres kan invullen. Dan vul je gewoon het IP van de WAN van de Amplifi in, die zal in dit geval dus in de 192.168.2.x-reeks liggen. Als de juiste port-forwarding regels zijn ingesteld zou ik verwachten dat dat goed moet komen.

Volgens mij heb ik ooit eens eenzelfde soort constructie gemaakt met een Omada-router achter een V10 maar binnen mijn Omada-netwerk zat ook de PiHole die ik ook binnen de wifi van de V10 wilde kunnen gebruiken. DNS-poort open zetten op Omada (die zat overigens niet in de DMZ) en dan de Omada-router als DNS-server instellen in de V10. Werkte prima.


Veel mensen gooien ook Kodi eruit. De moderne smart tv kan zijn media direct ophalen en spelen vanaf de synology. (dan Pull je, in plaats van Push naar de tv).

Dus zolang de smart tv een ethernetkabel kan hebben en deze in hetzelfde netwerk zit als je synology kan je vrij eenvoudig afspelen.

Heb ik ook overwogen, alleen mijn LG is al wat ouder en kan bv niet met AC3 overweg


Ok, snap ik. Let wel dat er momenteel ook nog dolby problemen zijn met de TV+, dus de AC3, daar moet je dan toch nog even op wachten.


Ok, snap ik. Let wel dat er momenteel ook nog dolby problemen zijn met de TV+, dus de AC3, daar moet je dan toch nog even op wachten.

Okay, weet ik dat!