Skip to main content

Wat gaat hier fout? Dit ip is voor inlog voor onze vpn op de zaak(ziggo zakelijk). Al mijn collega's lukt het wel en via 4 of 5g werkt ook alles prima. Alleen via mijn huisaansluiting, kabel in de experiabox v10 (dus geen wifi), werkt dit niet. Verder werkt alles prima bij ons. We zitten in het buitengebied met een hybride aansluiting. Tot een paar maanden terug werkte alles nog prima.

 

Daar lijkt iets verkeerd te gaan in de routering.

Jouw tracert raakt zo te zien de weg kwijt naar de aansluiting van de zaak.

Dat zou dan eigenlijk wel te maken moeten hebben met jouw Sneller Internet Buitengebied aansluiting immers hier is de route prima.

Ook is het IP adres van hieruit goed te pingen.

 


Dat had ik ook al gezien. Lijkt me wel een probleem bij KPN toch?


Dat had ik ook al gezien. Lijkt me wel een probleem bij KPN toch?

Dat zou je op het eerste gezicht denken maar het vreemde is dat de tb-rc0001-dr101-ae1-0.core.as9143.net (213.51.158.65) in mijn geval wel de route weet te vinden terwijl dat in jouw geval niet lukt. Die hop is echter van Vodafone-Ziggo.

Ik hoop dat er snel iemand van KPN zal reageren om hier verder in te duiken.


@Johnro De eerste hop in de tracert is 192.168.2.252  Dat is het/een lokaal IP adres van je Sagemcom4G modem voor zover ik weet. Aangezien de ExperiaBox op 192.168.2.254 de master is van die complexe hybride verbinding, zal die ook gatway/netxhop moeten zijn vanuit je Windows PC. Dus iets klopt daar niet bij jouw thuis denk ik.

Je zou eens even de 192.168.2.x (het subnet 192.168.2.0/24 ) adressen kunnen nalopen, misschien is het toch wat anders of werkt het anders dan wat ik veronderstel. Of zet de Sagemcom4G eens even uit restart de EBv10 en de PC, en wat is dan de traceroute. Praktisch gezien moet je even de gateway van de windows PC aanpassen naar 192.168.2.254, maar dat is niet zo triviaal 1 2 3 .


Hallo allemaal! In verband met de drukte reageren we laat.. Excuses daarvoor. Ik beken mijn onwetendheid m.b.t. dit onderwerp maar meteen. Hier kan ik je niet bij helpen. 
Ik werk gelukkig niet alleen. Ik zal uiteraard @Erik_ even vragen om mee te lezen én intern vragen. Voordat ik dit doe, vraag ik me af of het probleem nog steeds? 
Mijn reactie komt immers een week later. 

Ik hoor graag van je @Johnro! Heb je trouwens de reactie van tmoesel gelezen? 


Het probleem is opgelost.

Na een slechte review van mijn probleem op vrijdag kon ik de maandag daarop ineens wel het ip adres pingen. De tracert kwam er ook ineens zonder problemen doorheen.

Jammer dat als je zo'n dergelijk technisch probleem hebt je naar een forum wordt gestuurd waar niet iedereen snapt wat je bedoeld.

WJB heeft het beste begrepen wat er mis was. Ik neem aan dat de KPN bij die hop waar het fout ging acties heeft ondernomen.

Bij het antwoord van tmoesel weet ik niet wat ik me daar bij moet voorstellen. In dat geval zou je compleet geen verbinding hebben met het internet maar dat was niet het geval.

 


Ik neem aan dat de KPN bij die hop waar het fout ging acties heeft ondernomen.

Dat kan niet immers die hop is van Vodafone-Ziggo en daar heeft KPN geen zeggenschap over.

 


Bij het antwoord van tmoesel weet ik niet wat ik me daar bij moet voorstellen. In dat geval zou je compleet geen verbinding hebben met het internet maar dat was niet het geval.

Die conclusie kan je niet trekken dat er compleet geen verbinding mogelijk zou zijn, dat kan namelijk prima, ligt er maar aan wat er geconfigureerd is. En er was ook wel verbinding.

Als een willekeurige tracert naar een publiek internet adres vanaf diezelfde PC nog steeds eerst 192.168.2.252 aandoet en daarna 192.168.2.254, dan is dit kennelijk hoe SIB georganiseerd is en zal het waarschijnlijk niks te maken hebben met je eerdere probleem.

 

 


 Zoals jezelf al zegt heeft zijn antwoord weinig te maken met het echte probleem.

 


Hoe sluit je zo'n forum?


Ik denk dat de oplossing was de 4g dongel uitschakelen zo te zien. Dit is onze huidige snelheid. (een fax is sneller)

Heb nu wel een vpn verbinding maar dit bovenstaande is de snelheid, niet te doen dus.

Let op geen wifi een bekabelde verbinding.


En nu is het weer normaal.