Skip to main content

een bestand verplaatsen via wifi van een Macbook naar een Synology NAS kan uren duren, dit was niet zo, waar moet ik het zoeken?

Hoi @trage wifi verbinding naar NAS, welkom op ons forum!
Op afstand is het wat lastig te zeggen natuurlijk maar je zou in principe alle kabels uit kunnen sluiten en als je apparatuur draadloos gebruikt ze te verplaatsen of deze stappen te doorlopen:

 


Hoi Thomas, de wifi manager van KPN gaf aan dat wifi snelheid oké zou zijn.
Toch bleek de oplossing te komen uit een reset van de 2 Experia wifi versterkers die ooit door de KPN gratis waren verstrekt.
Blijkbaar pakken de updates van het modem door KPN op afstand niet die versterkers mee en veroorzaken wellicht een disfunctioneren van die versterkers.
Een reset van de versterkers, een optie die niet direct bij me was opgekomen en eigenlijk ook niet bij in het telefonisch (prettig) contact met de hulpdienst van KPN. Wel was de info gegeven dat een update van het modem geen update van de versterkers inhield; deze kunnen niet op afstand een update krijgen.
Een advies om 2 nieuwe versterkers (€200) aan te schaffen is hier niet op relevant. Ben geen nieuwe klant meer dus krijg ik ze niet gratis en het geheel functioneerde ooit naar tevredenheid.
Na de reset ging de upload snelheid weer van een uur naar 6 min. Dus alles is weer bij het oude. Probleem opgelost.


Ah top! Mooi opgelost, bedankt voor je terugkoppeling!