Skip to main content
Antwoord

Betere wifi dekking zonder nog meer te betalen

• May 30, 2025
  • 4 reacties
  • 95 keer bekeken

JaapL
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Hi! Ik zoek een oplossing voor mijn probleem (en ik wil even klagen.) 

Nu heb ik al een V10 en twee superwifi 2 waar ik voor betaald heb, dit werkte altijd perfect! Nu wil ik een kantoor boven maken en is de wifi daar te zwak. bekabeld kan niet ivm laptop en printer zonder kabel aansluiting. Dus heb ik gebeld en kreeg ik eerst te horen dat ik de wifi op de v10 kon aanzetten en de superwifi naast de v10 kon weghalen en elders neerzetten. Toen had ik continu wegvallend wifi en kreeg ik te horen dat ik de superwifi weer naast de v10 moet zetten want mijn v10 heeft de update nog niet. Als oplossing moet ik nog maar een superwifi kopen of eentje huren voor een x bedrag per maand, ehhh???

Ik vind dit erg krom, en dan wel om de volgende redenen:

1. ik moet nog meer hardware kopen, en dat terwijl ik elk moment de update kan krijgen waardoor dit niet meer nodig is, maar niemand kan me zeggen wanneer..
  2. ik moet nog meer hardware kopen omdat ik oude hardware heb waar kpn geen nieuwer model voor kan leveren. (Een andere optie die geboden is een fritzbox die ook op BVVDSL kan maar dat heb ik in het verleden eerder gehad, die kon niet met de afstand tussen de straatkast en centrale overweg ofzoiets)
  3. ik dacht ik zet BVVDSL wel uit naar DSL door mijn snelheid van 200mbit naar 100mbit te verlagen, de snelheid is lager maar nog steeds BVVDSL, eenmaal BVVDSL en je kan niet meer naar single line volgens de klantenservice. Dus je komt er nooit meer vanaf en dus ook niet van die ellendige antieke v10 omdat dat het enige modem vanuit kpn is die BVVDSL ondersteund op mijn adres.

Het zou KPN sieren om mij een gratis super wifi in bruikleen te geven totdat de update waar men blijkbaar al jaren op wacht er eindelijk is, of mij gewoon terug naar single line zetten en een box12 op te sturen die Wél samenwerkt met de superwifi2 die ik moest aanschaffen.

Beste antwoord door DaveA

Hi ​@JaapL, ongeacht wat de uiteindelijke oplossing wordt. Voor de laptop is het sowieso beter om een bekabelde verbinding te gebruiken dan via de WiFi. Er zijn ethernet-adapters te krijgen (Ethernet naar USB-C of USB-A), en die zijn helemaal niet zo duur. Aangezien je aangeeft dat je laptop niet beschikt over een ethernet aansluiting. 

4 reacties

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • May 30, 2025

Hi ​@JaapL, ongeacht wat de uiteindelijke oplossing wordt. Voor de laptop is het sowieso beter om een bekabelde verbinding te gebruiken dan via de WiFi. Er zijn ethernet-adapters te krijgen (Ethernet naar USB-C of USB-A), en die zijn helemaal niet zo duur. Aangezien je aangeeft dat je laptop niet beschikt over een ethernet aansluiting. 

JaapL
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 30, 2025

Allereerst bedankt voor je reactie. Ik heb 2 USB C poorten op de laptop, 1 voor de lader en 1 voor de headset. Dan moet ik ook een dongle halen van c naar a, of een usb c splitter. Gedoe allemaal. Tevens werkt mijn slimme lamp soms wel, soms niet en soms vertraagd, alleen in het kantoor. Dacht eerst dat het de lamp was maar heb hem geruild met die in de slaapkamer en het probleem verhuisde niet mee. Een slimme lamp op een internet kabel word lastig. Ook heb ik een Ring Gong in het kantoor welke soms knippert (slechte verbinding) daar kan ook geen internet kabel in. Maar bedankt voor het meedenken. 

JaapL
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 21, 2025

Ik kreeg een paar dagen terug een melding op mijn tv+ ontvanger dat er een uodate voor mijn modem klaar stond! Ik helemaal blij, via de qr in het bericht mijn modem resetten, maar blij met een dooie vogel, nog geen uodate voor mij helaas

• July 22, 2025

@JaapL , ik heb een V10 én 2 SuperWifi's 1 maar wel beiden bekabeld aangesloten. Sinds enige tijd heb ik de Wi-Fi op de V10 weer aangezet en de SW1 die daarnaast hing verhuisd naar de eerste verdieping, maar nog steeds wel bekabeld. De tweede SW1 stond al (bekabeld) op de tweede verdieping. Werkt prima.

Als je V10 en je SuperWifi's nog niet de nieuwe KPN Software hebben kunnen ze nog niet onbekabeld samenwerken (mesh).