Skip to main content

Ik heb sinds gisteren KPN met een experia zwarte modem (geen idee welk type). 

Mij heb beveiliging camera’s van ezviz met een recorder. Die recorder werkt op 2,4 GHz. 

Ik moest natuurlijk alles resetten ivm nieuwe provider en opnieuw instellen. Nu krijg ik in de ezviz app wel de camera beelden door maar ik kan de camera’s om een of andere reden niet koppelen dus beeld wordt niet opgenomen. 

Mij ben overgestapt van ziggo naar KPN omdat ik vaak instabiel internet had en heb duidelijk aangegeven toen ik over wilde stappen dat ik beveiligingscamera’s heb en dit zou geen enkel probleem zijn.

hoe kan ik dit probleem oplossen?

Bericht samengevoegd: Ik heb ook 2 superwifi punten trouwens

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt 

Hoi @Ewijntje, voor zover ik weet heb je het wachtwoord nodig van de super wifi. 
Reset de ezviz (ik heb de camera’s ook maar dan met de V10 en geen wifi versterkers) en probeer het nogmaals. 


hi Anna en bedankt voor je bericht. Heb echt al van alles geprobeerd ook met de leverancier en de helpdesk van KPN. Vandaag ga ik de tech desk bellen om te kijken of het met hun aan de praat kan krijgen. Al meerdere keren reset uitgevoerd, modem naar 2,4 gezet, wifipunten losgemaakt. Niets Helpt tot nu toe.... 


Sorry Anneke 😂


Sorry Anneke 😂

Geen probleem, luister naar beide namen 😉

Ik denk dat het nog niet is gelukt? 
De camera’s moet je in ieder geval met de wifi van de superwifi’s verbinden, niet de V12, daar moet de wifi op uit staan ism de wifipunten. De superwifi moet het wifi signaal overnemen van de V12

Hopelijk pakt iemand hier op het forum dit verder op die meer ervaring met de V12 en super wifi heeft. 


IK ben contact met de techdesk gehad en is inderdaad conflict 2.4 en 5 GHz.

als de camera’s alleen op de modem zijn aangesloten werkt Het prima.

ik krijg vandaag ander modem (model hiervoor) en daar zit een gast netwerk op wat het probleem moet gaan oplossen. Dus hopelijk is het morgenavond opgelost.

dank je wel voor je bericht! 

 

 

 


De 12 heeft ook een gastennetwerk. En het gastennetwerk is helemaal geen goede optie om daar camera's aan te verbinden. Apparaten die verbonden zijn met het gastennetwerk hebben namelijk geen toegang tot andere apparaten op het netwerk. Ze zitten elk in een apart "hokje" en hebben van daar uit alleen toegang tot internet. Dat is handig voor gasten. Maar niet voor je eigen apparaten. Stel je wilt het beeld van de camera's opnemen op een recorder of NAS, dan is dat dus echt volkomen onmogelijk. 

Je krijgt nu hoogstwaarschijnlijk een v10. Daarvan gaat het WiFi überhaupt helemaal uit als je de SuperWiFi's aankoppeld.


Wat een rampzalig gebeuren toch die dual-band wifi apparatuur van KPN waarbij de SSID van 2.4GHz en 5GHz niet verschillend kunnen zijn.

Dit is voor mij een absolute NoGo voor dergelijke apparatuur zolang bandsteering niet 100% goed functioneert. Helaas is dat nog altijd de praktijk.

 

Als het nog niet gelukt is om die camera te koppelen dan kan je wellicht het onderstaande stappenplan volgen.

  1. Zet op de V12 de 2.4GHz wifi op 802.11b/g/n en de 5GHz wifi op 802.11ac.
  2. Zet 5GHz wifi op de V12 uit.
  3. Zet de "super"WiFi's helemaal uit.
  4. Koppel de camera (fingers crossed :fingers_crossed_tone1: )
  5. Zet de 5GHz op V12 weer aan
  6. Zet de "super"WiFi's weer aan.

Is he niet wel gelukt? (Niet geschoten is altijd mis.)

 

 


Dank jullie wel. Ik wacht morgen even af. Anders ga ik dat stappenplan proberen.


Hallo, 

 

Ik heb precies zelfde probleem camera hier boven wil ook niet koppelen met wifi. En ik heb modem kpn box 12 weet iemand dat het wel werkt. Camera heet wifi smart camera


Hoi @Ewijntje , even een vraag, is het gelukt?

Ik zit hier met een Hikvision camera en NVR recorder. Ik kom van Ziggo en nu KPN glasvezel, maar ik krijg het niet aan de praat. Ik heb er ook niet veel verstand van. Misschien dat je nu een oplossing hebt? Ik hoor het graag.


Ik ben afgelopen week ook overgestapt van Ziggo naar KPN Glasvezel. Alles is heel soepel gegaan en ik ben super tevreden, behalve dat ik nu tegen hetzelfde probleem aanloop. Mijn twee EZVIZ C3W camera’s krijg ik ook niet gekoppeld aan de Wifi van de KPN Box 12 of van de Wifi Punten. Ook niet met de aanwijzingen hierboven. Ben erg benieuwd hoe het is afgelopen met de mensen hierboven, is het hun uiteindelijk wel gelukt?


Hoi @Ewijntje , even een vraag, is het gelukt?

Ik zit hier met een Hikvision camera en NVR recorder. Ik kom van Ziggo en nu KPN glasvezel, maar ik krijg het niet aan de praat. Ik heb er ook niet veel verstand van. Misschien dat je nu een oplossing hebt? Ik hoor het graag.

heb je de recoder al eens geherstart . ik kom ook van ziggo af wel een camera set van dahea met recoder na de herstart werkt alles weer zo als het hoorde 

mijn set zit bedraad in een switch 


Ik ben afgelopen week ook overgestapt van Ziggo naar KPN Glasvezel. Alles is heel soepel gegaan en ik ben super tevreden, behalve dat ik nu tegen hetzelfde probleem aanloop. Mijn twee EZVIZ C3W camera’s krijg ik ook niet gekoppeld aan de Wifi van de KPN Box 12 of van de Wifi Punten. Ook niet met de aanwijzingen hierboven. Ben erg benieuwd hoe het is afgelopen met de mensen hierboven, is het hun uiteindelijk wel gelukt?

Ik kan me niet herinneren dat het de eerste keer ook zo moeizaam ging, maar beide camera’s werken weer via Wifi. En ik heb uiteindelijk niks hoeven veranderen aan de KPN Box 12 of Wifipunt instellingen. Het is me als volgt gelukt. Ik heb de EZVIZ camera’s NIET bedraad aangesloten (dus alleen aan de stroom), de Reset knop enkele seconden ingedrukt, toen in de EZVIZ app onder Profiel (het poppetje rechtsonderin) bij “Functie-instellingen” het “Hulpprogramma wifi-configuratie” gebruikt om een QR code van mijn Wifi configuratie te maken, en die heb ik voor de camera gehouden (op ongeveer 20 cm) totdat na enkele seconden een stem zei dat ik de Wifi configuratie in de EZVIZ app moest afmaken. Het lampje was na de Reset eerst van rood naar blauw snel knipperend gegaan (snel is belangrijk, want langzaam knipperend betekent dat hij al is verbonden met een netwerk). En ik zat al in de EZVIZ app, maar ben terug gegaan naar de instellingen van de camera waar ik mee bezig was en daar naar de Wifi instellingen gegaan.


Camera systeem over de wifi is zo wie zo al niks waard . En zo onbetrouwbaar als wat.schaf een goede set aan en bekabel deze nooit geen gezeur 


Oei oei weer een mening uit eigen ervaring zeker of bedoel je dat er kwaliteitsverschillen zijn in apparatuur maar dat mensen daar vaak niet voor willen betalen en een verkeerd verwachtingspatroon hebben?

 

(het wereldberoemde voor een dubbeltje op de eerste rang verhaal)

 

 


Vooral dat laaste en vaak ook niet willen trekken van kabels. Maar het is een feit dat het met een kabel gewoon beter werkt .nooit geen gezeur mee.

 

Wifi is van zo veel factoren afhankelijk. Dat wil je niet op je beveiliging systeem dat moet gewoon altijd werken. 

Hier draait het spul ook achter en ups als de stroom er af knalt nkg 24 uur door 😀 ok dan niet meer buitenhuis bereikbaar maar dan ik allang een melding gehad 


Camera systeem over de wifi is zo wie zo al niks waard . En zo onbetrouwbaar als wat.schaf een goede set aan en bekabel deze nooit geen gezeur 

Mijn bewakingscamera's draaien al jaren probleemloos via wifi. Het draait natuurlijk om een betrouwbaar wifi netwerk en dat is vaak de oorzaak van de problemen.