Skip to main content

Hallo wij hebben sinds kort een andere modem en nu doet de beveiligingscamera niet meer, nu lees ik veel over 5ghz en 2,4 ghz, de camera heeft 2,4 maar ik heb 5 ghz, wie weet of ik nu wel opnieuw de camera kan installeren, heb van alles geprobeerd maar helaas, de camera start niet meer met filmen? 

Hallo @Jenny1971 , welk merk en type modem heb je?

 


Oei dat zal ik morgen even opzoeken, ben nu niet in de buurt. 


Experiabox v10 is de modem


Experiabox v10 is de modem

Hallo @Jenny1971 , dan heb je een goed modem waar je de 2.4- en de 5.0-band nog een aparte naam kunt geven en/of 1 van de 2 banden tijdelijk uit kunt schakelen om de camera te installeren.

Als de 2.4- en de 5.0-band dezelfde naam hebben kunnen veel apparaten daar niet mee overweg.

In jouw geval werkt de camera alleen op de 2,4-band, ik zou dan tijdelijk de 5.0-band in de modem even uit zetten, de camera installeren en bij goede werking van de camera de 5.-band weer aanzetten.

Je kunt er ook voor kiezen de 5.0-band een andere naam te geven door bijvoorbeeld achter de bestaande naam 5.0 in te vullen, dan heb je ook al een onderscheid tussen de 2 banden.

Ik zou voor de herinstallatie van de camera deze wel even resetten en dan weer opnieuw installeren asof nieuw uit de doos.

Succes.

 


Hallo, ben niet zo handig maar waar zet ik de 5.0band uit op de modem? 


Hallo @Jenny1971 , onder de rubriek wifi tab geavanceerd.


Zal eens gaan puzzelen, alvast bedankt! 


Zal eens gaan puzzelen, alvast bedankt! 

Hallo @Jenny1971 , graag gedaan, mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust en als het gelukt is laat het ook even weten s.v.p.