Skip to main content
Vraag

Beveiligingscamera Eliving 2022 art. 310 koppelt niet met het KPN modem

• September 18, 2026
  • 7 reacties
  • 61 keer bekeken

Heb al geruime tijd een beveiligingscamera Eliving 2022 art. 310. Deze heeft het met gemak gedaan met mijn vorige provider (Ziggo) Sinds 1 week bij KPN klant. Ik krijg de camera met geen mogelijkheid gekoppeld. Hij werkt alleen op een 2,4 GHZ WIFI netwerk dus die heb ik aangemaakt volgens de instructies op mijn KPN.

2,4 AAN en de 5 GHz zou op UIT moeten. Ook heb ik 1 wifiversterker en deze heb ik tijdens het koppelen ook uit gezet (van stroom af). De naam van 2,4 is kort en het wachtwoord ook (geen speciale tekens en/of cijfers). Heb de OneCam app op de telefoon en met het + teken kan ik de camera koppelen. Camera aan, knopje voor reset ca. 8 seconden indrukken tot rode lampje op camera constant brandt. Er volgen 2 piepjes. Telefoon op 2,4 GHz netwerk zetten en koppelen maar. Tot ca. 25% koppelen hoor ik een repeterend melodietje en het koppelen loopt door naar 100%. Na 100% steeds melding connection failed. Ik meen tijdens het koppelen de camera te horen “zeggen” (zeer moeilijk te verstaan) “network error” (????)

Ik heb werkelijk allerlei manieren en combinaties gebruikt maar het wil niet lukken. Heb ook o.a. de 2,4 GHz standaard g,n,ax naar b,g,n en de 5 GHz standaard a,n,ac,ax naar a,n,ac gezet maar ook zonder resultaat. Is er een oplossing of…….camera weg doen en een nieuwe aanschaffen ?

Dank

7 reacties

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Jas51, welkom bij de community! 😊 Je hebt zelf al behoorlijk wat geprobeerd zie ik. Vervelend dat de camera ondanks dat steeds op ‘connection failed’ uitkomt.

Om even wat gerichter mee te kunnen kijken: welk KPN modem heb je precies? En weet je toevallig ook welk type wifiversterker je gebruikt?

Laat dat even weten, dan kijken we vanaf daar verder.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 22, 2026

Hallo,

KPN box12

1 wifiversterker die werd geleverd bij mijn aansluiting bij KPN. Super wifi 2.0

Het enige dat ik inmiddels zeker weet, is dat de Box steeds de 5 GHz blijft uitzenden tijdens het koppelen. En DAT moet nou juist niet.

Groetjes,

Jules

rvk01
Slimmerik
  • September 22, 2026

Het enige dat ik inmiddels zeker weet, is dat de Box steeds de 5 GHz blijft uitzenden tijdens het koppelen. En DAT moet nou juist niet.

Enige manier daarvoor is om een EXTRA netwerk (apart tabblad in de router) aan te maken voor 2,4 met een andere SSID.

Maar normaal zien de apparaten die alleen 2,4 aankunnen de 5 ghz helemaal niet. Alleen als een apparaat actief van 2,4 naar 5 ghz gedrukt zou worden door de router (Band steering), dan zou het mis kunnen gaan.

En daar zijn dan de ‘aparte wifi netwerken’ voor (2,4 en 5 ghz apart)

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 22, 2026

OK, dus eigenlijk zeg je nu wat ik al lang heb gedaan.

Toch bedankt dan maar

Groet

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 22, 2026

OK allemaal.

Ik weet voorlopig genoeg. Ga er mee aan de slag

Bedankt

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Jas51, ik was even benieuwd hoe het er inmiddels voor staat. Is het uiteindelijk gelukt en werkt alles nu weer zoals het hoort?

Mocht je nog steeds tegen hetzelfde probleem aanlopen, laat het dan vooral even weten. Dan kijken we graag verder met je mee. 🙂

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 24, 2026

Hoi hoi,

Heb alle mij bekende mogelijkheden en de door jullie voorgestelde adviezen geprobeerd maar het is niet gelukt. Ben nu bezig met een andere oplossing die -dacht ik- ook in het verleden door iemand van dit forum is voorgesteld. Als het lukt laat ik het jou/jullie weten.

Groet,

Jules