Skip to main content

Vandaag is alles door een monteur geïnstalleerd en werkt prima

Allen kan ik nu mijn beveiligingscamera niet verbinden met de wifi omdat de camera alleen werkt op 2.4Ghz. Hoe kan ik dit oplossen?

Hoi @ElleTigre, in dit topic een soortgelijk probleem met oplossing. 
Ik ga er van uit dat er een ander wifi kanaal op heeft gezeten van een andere modem? Vaak houdt de camera deze ‘vast’ Kun je de wifi op de cam wissen/resetten en opnieuw verbinden? 
 


Hallo Anneke-Anna,

Camera is verwijderd en gereset. Ik krijg de melding dat ik de wifi op 2.4Ghz moet zetten. Ik heb geen idee hoe ik dat moet doen. De topic waar je naar verwijst geeft helaas ook niet het antwoord. 


Welke modem heb je? V12?


Ja denk het, achterop staat KPN Box 12 en ik heb een WiFi versterker


Ik ben helaas met de V12 niet goed bekend, maar ik weet zeker dat andere forum leden jou wel kunnen helpen. Er komt vanzelf iemand voorbij in dit topic :-) 


Ik wacht even meerdere reacties af. Dank voor het meedenken!


Staat 2.4GHz wifi aan op jouw V12.

Dit kan je bekijken door in te loggen op https://mijnmodem.kpn en dan de wifi instellingen te openen.

 


Goedemorgen, inloggen in het modem lukt niet. Niet met het wachtwoord die achterop het modem staat niet door het blanco te laten. Ik heb een wifi versterker, maar dat maakt niet uit denk ik?


Goedemorgen, inloggen in het modem lukt niet. Niet met het wachtwoord die achterop het modem staat niet door het blanco te laten.

Dan heeft de monteur dus een wachtwoord ingesteld maar heeft hij/zij deze niet aan jou doorgegeven. Een kwalijke zaak, dit zou in de standaard procedure van een monteur opgenomen moeten zijn.

 

Ik heb een wifi versterker, maar dat maakt niet uit denk ik?

Als dat een Experia WiFi of "super"WiFi van KPN is dan zit het probleem juist wel daar, maar dan is er met de V12 (voorlopig) in ieder geval nog een work-around door te zorgen dat 2.4GHz wifi op de V12 zelf aan staat. Je kunt dan de wifi "versterker" even uitzetten, de camera koppelen en daarna de wifi "versterker" weer aan zetten.

Wat voor een wifi "versterker" heb je? (Merk en type)


Het is de super wifi van de KPN

Oh dus waarschijnlijk heeft de monteur het wachtwoord veranderd, pfff handig.

Dus als ik je goed begrijp, de wifi versterker uitzetten, daarna het modem resetten en opnieuw proberen in te loggen. Camera koppelen (eventueel eerst 2.4 Ghz aanzetten), na het koppelen weer 2.4 Ghz uitzetten denk ik? Wifi versterker weer aanzetten et voila.

Ik ga dit vanmiddag/avond proberen. Ik heb nu helaas geen tijd meer. Ik bericht of het is gelukt of niet niet gelukt ;-)


Niet geschoten is altijd mis. :wink:

Zet tijdens het koppelen van de camera alleen 2.4GHz wifi aan en laat deze aan staan. Na het koppelen zet je 5GHz wifi ook aan.

Het vervelende is wel dat de V12 binnenkort waarschijnlijk ook een firmware update zal gaan krijgen waarbij het niet meer mogelijk zal zijn om de 2.4GHz en 5GHz wifi los van elkaar in te kunnen stellen en dan zou het probleem misschien weer terug kunnen gaan keren.


Hallo,

Ik sta op het punt bovenstaande stappen te doen, maar ben wat huiverig.

KPN thuis heb ik ook geïnstalleerd en daar wordt een beheerderswachtwoord gevraagd. Is niet het wifi ww, nIet het ww super wifi, niet ww modem, niet abonnementsnummer, niet KPN ID. Wat dan wel?

Als ik het  modem reset, moet ik dan ook de wifi versterkers resetten? 


Hallo @ElleTigre, ben je er inmiddels uitgekomen? Een stukje uit ons topic over de SuperWifi punten hieronder: 

Beheerderswachtwoord KPN Thuis app

Het beheerderswachtwoord is het wachtwoord om in te loggen op de webinterface van de SuperWifi. Indien je nog niet eerder ingelogd bent geweest, vind je het “admin password” achter op de SuperWifi. Indien je al eens eerder bent ingelogd, heb je het wachtwoord aan moeten passen. Je kunt dit wachtwoord vinden (en wijzigen) in de KPN Thuis app. Ben je dit wachtwoord vergeten, en kom je niet meer in de Thuis app? Dan zul je de (master) SuperWifi moeten resetten doormiddel van het resetknopje achter op het apparaat. Daarna kun je het wachtwoord (admin password) gebruiken dat achter op de SuperWifi staat.

 

Ben je daarmee eerst geholpen? Ik zou zowel het modem als de SuperWifi punten resetten. 


Beste Marcia,

Dank voor je bericht.

Afgelopen vrijdag is  (na heel veel gedoe en miscommunicatie) een monteur bij mij geweest voor de installatie van het moden en hij heeft ook de WiFi verterker geïnstalleerd. Ik vermoed dat de monteur het wachtwoord van het modem en WiFi versterker heeft aangepast, want in beide kan ik niet inloggen. 

Als ik nu alles reset, moet ik dan ook alles opnieuw installeren? Is er een mogelijkheid dat de monteur wordt gevraagd of de wachtwoorden zijn aangepast?

Ik weet dat alleen het WiFi wachtwoord voor inloggen WiFi bezoekers is aangepast.

Om de 2.4 Ghz te activeren moet ik inloggen in het modem. De meeste beveiligingscamera's en andere slimme apparaten werken voor maken vd WiFi verbinding op de 2.4Ghz. Misschien een tip dat de monteurs vragen of die poort geactiveerd moet worden? 

 

 


Wat een gedoe toch weer.  Je hebt een box 12 en 2 super wifi's als ik het goed begrijp. Klopt dat?


@ElleTigre Nog een tip; Als je alles hebt gereset, maak dan een foto van de wachtwoorden om te vergroten op je telefoon. Zo kun je de wachtwoorden beter aflezen. Er staan vaak vreemde tekens en dan is een typfoutje snel gemaakt en dan klopt het ww niet.
En gewoon proberen wat al is aangegeven. Er is genoeg hulp hier :-) 


Beste Marcia,

Dank voor je bericht.

Afgelopen vrijdag is  (na heel veel gedoe en miscommunicatie) een monteur bij mij geweest voor de installatie van het moden en hij heeft ook de WiFi verterker geïnstalleerd. Ik vermoed dat de monteur het wachtwoord van het modem en WiFi versterker heeft aangepast, want in beide kan ik niet inloggen. 

Als ik nu alles reset, moet ik dan ook alles opnieuw installeren? Is er een mogelijkheid dat de monteur wordt gevraagd of de wachtwoorden zijn aangepast?

Het ligt er een beetje aan wat je met ‘alles’ bedoelt. Met een reset moet je inderdaad wel de door jou/de monteur ingestelde instellingen weer invoeren. Maar als dat alleen om het koppelen van de SuperWifi punten en de camera gaat, dan moet dat helemaal goed komen. Helemaal met de hulp van de community hier!

Ik weet dat alleen het WiFi wachtwoord voor inloggen WiFi bezoekers is aangepast.

Om de 2.4 Ghz te activeren moet ik inloggen in het modem. De meeste beveiligingscamera's en andere slimme apparaten werken voor maken vd WiFi verbinding op de 2.4Ghz. Misschien een tip dat de monteurs vragen of die poort geactiveerd moet worden? 

Je opmerkingen over de monteurs ga ik intern doorgeven! Het is natuurlijk prima dat monteurs het wachtwoord wijzigen, maar dan moet dit wel aan jou doorgegeven worden..


@ElleTigre Nog een tip; Als je alles hebt gereset, maak dan een foto van de wachtwoorden om te vergroten op je telefoon. Zo kun je de wachtwoorden beter aflezen. Er staan vaak vreemde tekens en dan is een typfoutje snel gemaakt en dan klopt het ww niet.
En gewoon proberen wat al is aangegeven. Er is genoeg hulp hier :-) 

Dank je voor de tip, dat had ik al gedaan. Zijn inderdaad vreemde tekens tussen!


Wat een gedoe toch weer.  Je hebt een box 12 en 2 super wifi's als ik het goed begrijp. Klopt dat?

Hallo Joep, ja dat kopt.


Staat 2.4GHz wifi aan op jouw V12.

Dit kan je bekijken door in te loggen op https://mijnmodem.kpn en dan de wifi instellingen te openen.

 

Hallo, het is gelukt het modem en de WiFi te resetten. Dus ik kan nu inloggen op het modem. 2.4Ghz staat aan. Ik loop nu tegen het volgende aan, als ik de Wifi punten uitzet, dan heb ik geen wifi meer op mijn telefoon en kan ook mijn wifi van het modem niet vinden. Helaas kan ik dan ook de beveiligingscamera niet installeren omdat mijn telefoon op hetzelfde netwerk als de camera moet zijn aangesloten. Heb je hier nog een tip voor?


Hallo allemaal,

 

Het is gelukt! Ook de beveiligingscamera werkt nu!

Dank voor jullie hulp. Tevens heb ik de klantenservice van de KPN gebeld en de monteurskosten worden van mijn factuur afgehaald. Gelukkig was de KPN redelijk en begrijpt dat het niet doorgeven van de wachtwoorden door de monteur verre van handig was.


Wat fijn om dit te lezen @ElleTigre! Bedankt voor je geduld!