Skip to main content

Hallo, ik zit net hetzelfde probleem maar ben digibeet. Kan iemand mij vertellen hoe ik die instellingen wijzig

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Welke Experia Box heb je?

Heb je ook andere wifi toegangspunten zoals bijvoorbeeld Experia WiFi's?

Zo ja, welk merk en type?


@Sini Welkom! Het topic waar je in eerste instantie op gereageerd hebt verklapt het antwoord al. Je dient de 2.4GHz en 5.0GHz van elkaar te scheiden. Dit die je in de webinterface van het modem. Niet elk type modem heeft deze mogelijkheid, dus wjb stelt al een paar interessante vragen. Zou je deze kunnen beantwoorden? 

  1. Welk type modem heb je?
  2. Maak je gebruik van extra accesspoints zoals wifi versterkers?
    1. Wat is het merk van deze versterkers?

We horen graag van je!


Ik heb de experiabox v10a, daarnaast nog een wifiversterker experia wifi


@Sini Met deze combinatie is het helaas niet mogelijk de frequenties van elkaar te splitsen. Dat is dus helaas geen optie. Is het zo, dat je camera wel verbinding maakt, maar dat je niets kan zien of krijg komt er helemaal geen verbinding tot stand? Welke camera heb je, merk en type? 


Camera maakt geen verbinding met de gedownloade app. Het betreft een pnp ip camera.

is het anders mogelijk om de modem om te zetten naar 2,4 ghz en als dit kan wat zijn de gevolgen verder daar van


@Sini Het is een IP Camera, maar wat is het merk/type?

Bij de meeste camera's lees ik dat het alleen noodzakelijk de 2.4 GHz te splitsen van de 5 GHZ tijdens het installeren. Bij andere camera's lees is dat de 5GHz uit moet blijven. Als dit tweede het geval is (met jou camera's) dan zou je nooit meer de Experia wifi's aan kunnen sluiten, omdat die gebruik maken van Mesh technologie. Als het alleen nodig is tijdens de eerste installatie, dan zou je een ander modem moeten krijgen en een statisch IP adres aanmaken voor de camera. 


Bij de meeste camera's lees ik dat het alleen noodzakelijk de 2.4 GHz te splitsen van de 5 GHZ tijdens het installeren.

Het zou eigenlijk nooit nodig moeten hoeven zijn om 2.4GHz en 5GHz te splitsen.

Zelf heb ik nooit problemen ondervonden met apparaten die op 2.4GHz werken terwijl de 2.4GHz en 5GHz wifi dezelfde naam dragen.


Dank voor jullie moeite, ben er klaar mee. Nogmaals dank


@Sini Dat is jammer.. Mocht je je bedenken of nog andere vragen hebben, stel ze gerust. We denken graag met je mee!


ik heb een HD BIRD camera van GREEN BACKYARD kan alleen verbinden met 2.4Ghz 

de exsperia BOX 9 hoe kan ik dit oplossen


ik heb een HD BIRD camera van GREEN BACKYARD kan alleen verbinden met 2.4Ghz 

de exsperia BOX 9 hoe kan ik dit oplossen

De Experiabox v9 ondersteund alleen maar 2,4 Ghz. Geen 5 Ghz. Dat ondersteund die niet. Dus als u verder geen WiFi versterkers in huis heeft zou het gewoon moeten werken.