Alweer een tijdje geleden ben ik gedwongen overgegaan van onsbrabantnet naar KPN. Vooral de Wifi was overal in mijn huis en zelfs in mijn tuin, uitstekend. Mij is bij de overgang beloofd dat alles, (vooral ook de kwaliteit) hetzelfde zou blijven. Ik zou er alleen maar op vooruit gaan. Er is toen in mijn meterkast een nieuw modem geplaatst en ook een KPN router. De kwaliteit van mijn wifi is daar mee tegen de belofte in, behoorlijk achteruit gegaan. Waarschijnlijk omdat vooral op de eerste etage gewerkt wordt waar eerst de router stond en nu de router in de meterkast staat. Ik heb daar best een tijdje mee kunnen leven, vooral omdat ik ook de mogelijkheid heb om bekabeld thuis te werken. Alleen is de WIFI bij thuiswerken volledig onbruikbaar gebleken. Ik heb daar verschillende keren contact opgenomen met KPN en steeds werd mij een lapmiddel voorgeschoteld. De snelheid van de Wifi was goed alleen werd de WIFI zo nu en dan onderbroken. Dat heb ik zelf ook kunnen constateren met verschillende thuismetingen. De laatste keer is toen gezegd dat men iets kon zien aan het signaal van het modem en is gezegd dat er een monteur zou langskomen. Daarbij is niet gesproken over, dat er voor mij kosten aan verbonden zouden zijn. De monteur heeft geconstateerd dat de router niet goed geplaatst is. (te laag) en achter een blijkbaar storende gasleiding. Ik heb toen zelf (op mijn kosten) de router hoger geplaatst omdat monteur de kabels door gebrek aan materiaal, niet kon verlengen. Sindsdien is de WIFI wel verbeterd en werkbaar maar nog lang niet op het niveau wat het eerst was.
Maar nu blijkt dat KPN mij 60 euro kosten voor de monteur in rekening brengt. Daar ben ik het niet mee eens omdat ik:
1 niet over de kosten ben geïnformeerd
2 omdat ik vind dat de KPN monteurs de router niet deugdelijk hebben geplaatst.
Ik wil daarom die 60 euro teruggestort krijgen. Telefonisch kwam ik er met de klanten"service” medewerker niet uit. Ik heb daar ook twee keer over moeten bellen en de eerste keer zou ik teruggebeld worden, maar ja, je begrijpt wel hoe dat afliep.