Skip to main content

Betreft: router V10A en Nokia 7 plus.

Hoe is het mógelijk dat de "Netwerkgegevens" melden dat dichtbij de router de frequentie 5Ghz is en 4 meter daarvan af 2,4Ghz is!???

Met vriendelijke groet,

Appie.

Hallo @bjenstra , dat komt omdat de 5.0- band wel sneller is maar minder ver reikt dan de 2.4-band.

 


Vier meter is natuurlijk wel heel erg weinig om al van 5GHz naar 2.4GHz om te schakelen. Ik denk ook eerder dat hier een falende bandsteering functionaliteit debet aan is.


Jand en win, dank voor jullie reactie.

Ik had een Sonoff Mini R2 gekocht en om goed te installeren ( 2,4Ghz) moet zo'n smartgeval zo dicht mogelijk bij de router geïnstalleerd worden.

Dat lukt niet en zodoende zag ik het bij toeval. Nou maar eens kijken hoe verder te gaan.…

Vriendelijke groet, Appie.

 

 

 


Beste mensen, Betreffende de afstand moet ik een correctie aanbrengen.

De afstand waar 5 in 2,4Ghz overgaat ligt tussen de 6-7 meter. Dus WJB het inderdaad wat u schreef: 4 meter is erg weinig.

Na een paar dagen ben ik weer bezig geweest met de Sonoff Mini R2, maar ik krijg ze niet geïnstalleerd, ook niet op de afstand waar 2,4Ghz de dienst uit maakt. Dus tussen de 6-7 meter en dus niet dicht bij het modem wat streng geadviseerd wordt.

Het gekke is dat de installatie van de smartplug  LSC van de Action geen enkel probleem opleverde…

Ik weet het niet meer, mag ik aan jullie vragen wat jullie zouden ondernemen in dit geval?

 

 


Je zou een goedkoop accespoint aan kunnen schaffen die alleen op 2,4 GHz werkt. Bijvoorbeeld:

https://www.megekko.nl/product/2105/285942/Accesspoint/TP-LINK-N300-Wireless-N-Access-Point

Hier verbind je dan dus de 2,4 GHz apparaten mee die niet met de KPN Box willen verbinden.


Dag Nick83,

Dank voor uw tip met link !

Gisteren heb ik het aangedurfd in te loggen op de modem, een gastaccount aan te maken en die op 2,4Ghz in te stellen.

Blij dat ik was toen de Smart switch wilde verbinden!! Maar ik blijf het vreemd vinden, die verschillende Ghz'en.

Vraagje, de TP-link N300 wordt afgetakt van de bestaande modem/router? Zoals bv de powerline van TP-link?


Vraagje, de TP-link N300 wordt afgetakt van de bestaande modem/router? Zoals bv de powerline van TP-link?

Ja, gewoon met een utp kabel verbinden. Net zoals een tv ontvanger of een powerline.