Skip to main content

 

Hallo @JoseevanOers,
Wat gebeurd er als er op klikt? of rechtermuisknop eigenschappen? Staat er bij IP adres dan toevallig 192.168.2.254? Want dit lijkt op de Experia box. 
Ik ben nooit zo van dat netwerk in verkenner, bij mij staat er namelijk ook een berg onzin tussen zoals STB_1 (dat is de tv ontvanger) dus zinloos om te melden. Zal er niet teveel aandacht aan schenken 😉


Goedenavond Chris, Hartelijk dank voor je reactie.

Als ik er op klik, krijg ik klein schermpje met ‘Window-beveiliging’ en 'Netwerkreferenties invoeren’ voor verbinding met EXPERIA.  Als ik rechtermuisknop gebruik verschijnt er een kort menu met keuzes: eOpenen; In nieuw venster openen; Verbinding met extern bureaublad maken; Vastmaken aan start; snelkoppeling maken.] Kies ik ‘Openen’ dan komt hetzelfde kleine scherm van Windows beveiliging…

 


Goedenavond Chris, Hartelijk dank voor je reactie.

Als ik er op klik, krijg ik klein schermpje met ‘Window-beveiliging’ en 'Netwerkreferenties invoeren’ voor verbinding met EXPERIA.  Als ik rechtermuisknop gebruik verschijnt er een kort menu met keuzes: eOpenen; In nieuw venster openen; Verbinding met extern bureaublad maken; Vastmaken aan start; snelkoppeling maken.] Kies ik ‘Openen’ dan komt hetzelfde kleine scherm van Windows beveiliging…

Ik ben nu niet thuis en ga vanavond even met je meekijken wat dit is. Maar ik vermoed dat verkenner de experiabox als computerhost ziet. Ik kom er op terug! :wink:


Hallo @JoseevanOers,
Ik moet je het antwoord schuldig blijven, maar het is niet iets wat kwaad kan. Je kan eventueel nog op het forum van Microsoft deze vraag stellen om te kijken of hun het je beter kunnen uitleggen. Ik krijg ook een berg onzin te zien in de verkenner en besteed hier altijd weinig aandacht aan. ;) 


Dank @ChrisWissink

Alleraardigst vind ik jouw belangeloze bereidheid om met me mee te denken en me te adviseren. Ik ga de vraag stellen op dat forum. Mocht de puzzel daar worden opgelost dan kom ik het hier zeker melden.

 

Mooie lichte lenteavond gewenst en heel veel goednieuws berichten voor ons allemaal :)


Hallo @JoseevanOers,
Graag gedaan, ik hoop dat hun je het antwoord kunnen geven wat je zoekt en ik hoor graag wat er uit komt 😉. Fijne avond en blijf gezond. 


Goede middag,

Bij Microsoft Community kreeg ik een korte reactie:

[Experia is de naam van jouw kpn router/modem. --- karelV]

Omdat het mij nog niet volledig geruststelde, heb ik daarop gereageerd met:

>Goedenavond KarelV,

Hartelijk dank voor jouw reactie. Zo eenvoudig is het? Ik twijfelde omdat die ExperiaBox-V8 er ook nog eens apart bijstaat en omdat ik als ik de gegevens van die 'tweede PC' wil bekijken, ik een schermpje krijg met ‘Windows-beveiliging’ en 'ik netwerkreferenties moet invoeren voor verbinding met EXPERIA. Mijn Microsoft wachtwoord werkt niet en ik heb geen idee wat de netwerkreferenties zouden moeten zijn. Raar om op mijn eigen PC ergens geen toegang toe te kunnen krijgen.

Mijn onrust werd nog extra gevoed door de melding bij mijn instellingen dat mijn Google Chrome browser beheerd wordt door mijn organisatie, terwijl dat niet aan de orde is. Ik vond wel on line dat dit bij meer mensen wordt gemeld terwijl het onjuist is, maar toch... Het komt mijn gevoel van veiligheid niet ten goede.

Wellicht onnodig, maar wel fijn om mijn zorg te kunnen delen en bij geruststelling mijn fantasieën naar de eeuwige jachtvelden te kunnen verbannen. 

Mooie avond met groet, josee]

 

… dat was 22 april maar er is geen antwoord meer op gekomen, mocht dat nog wel komen zal ik het hier weer delen …

Geniet van de regen die broodnodig is voor onze mooie natuur en tot weerom, josee

 

 


Reageer