Skip to main content

Sinds een paar weken in het bezit van een Blaupunkt XBoost robotstofzuiger. Bij het instellen gelukt om te verbinden met wifi, aantal weken goed gewerkt.

Een week of 2 geleden is er een automatische reset gedaan door de stofzuiger en sindsdien lukt het niet meer om verbinding met het wifi netwerk te maken.
Alleen 2.4Ghz netwerk kan gebruikt worden, maar ik kan niet vinden of ik daar gebruik van maak of van een 5Ghz netwerk.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij adviseren? Alvast dank!
Groet Fré

Het 2,4 Ghz netwerk heeft standaard dezelfde naam als het 5 Ghz netwerk. 

Welk Experiabox heeft u? KPN Box? Heeft u WiFi versterkers van KPN? 


Hoi Nick83,
Ik heb Experiabox v10A en geen wifi versterkers. 


Ok. Heeft u de stofzuiger al gereset en de app van uw telefoon verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Gewoon even nieuwe installatie proberen, net als dat die nieuw uit de doos komt.


Ha Nick, app ondertussen 2x verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ga het vandaag of morgen nog eens uitgebreid doen. Wie weet is 3x scheepsrecht. Dank voor je hulp!


De stofzuiger zelf ook al eens gereset?


Hoi @Frederique2022 . Is het na die derde poging gelukt?


Hoi Erwin en Nick83,

Helaas nog steeds niet. Alle Blaupunkt support/instructies doorgenomen maar tot op heden geen succes. Op het toestel zelf zit geen reset button, maar het laadstation loskoppelen (minimaal 10 minuten) heeft ook geen effect. Enige wat ik nog kan bedenken is dat de Wifi niet op 2.4 GHz zit maar op 5 GHz. Inloggen op de router is helaas ook nog niet gelukt, die website lijkt niet te werken daarvoor (http://192.168.2.254). 

 


Wat krijg je te zien als je 192.168.2.254 probeert, @Frederique2022 ? Doe je dit met een laptop/pc die bekabeld is aangesloten? (dat heeft de voorkeur).

 


Hi Erwin, ik doe dat met een laptop op wifi. Dan krijg ik onderstaande te zien:
De netwerkcontrole levert overigens niks op.
 

 


kun je deze ook nog eens proberen: https://192.168.2.254

 

En weet je zeker dat je met je eigen wifi bent verbonden en dat er niet per ongeluk een VPN dienst aanstaat?


Hi Erwin, ik ben met eigen wifi netwerk verbonden. De link die je doorstuurde geeft de melding ‘niet beveiligd'. Alsof opeens mijn hele verbinding niet meer goed is. 


Hi Erwin, ik ben met eigen wifi netwerk verbonden. De link die je doorstuurde geeft de melding ‘niet beveiligd'. Alsof opeens mijn hele verbinding niet meer goed is. 

Hallo @Frederique2022 die melding 'onbeveiligd' geldt alleen voor de verbinding tussen je modem en je pc. Je gewone netwerk naar buiten is gewoon goed beveiligd.

Â