Skip to main content

Ik heb hetzelfde euvel en ook alle tips uitgevoerd, ook deze:

Quote: Is de kleur blauw of paars. Kun je anders de SuperWifi punten eens omwisselen van plek? Wellicht lost het het euvel op. Dan kan de ‘paars/blauw’ brandende bekabeld updaten. Zet je het eerste punt bij de tv boven. Einde quote. 

Ook deze tip helpt niet.

 

*Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Hallo @12kinker34, als ik het goed begrijp heb je het blauwe lampje op een van de SuperWifi-punten? Of heb je dat op meerdere punten? Zou je me kunnen vertellen wat je precies hebt gedaan? Je zegt alle tips gedaan te hebben, en ik wil je geen dingen voorstellen die je mogelijk al gedaan hebt. Ik hoor het graag van je, dan kan ik met je meedenken.


Ik heb op één SuperWifi-punt een blauw lampje. Geïnstalleerd bij mij zijn:

In de meterkast een Experia Box v10, een glasvezelkastje daaronder en ook in de meterkast een bekabeld  SuperWifi-punt met een groen lampje. In de huiskamer staat naast de TV (bij het KPN iTV-kastje) een bekabeld SuperWifi-punt, waarvan het lampje groen brand. In mijn werkkamer staat een niet bekabeld SuperWifi-punt, waarvan het lampje blauw brand. 

Ik heb de stroom van het glasvezelkasje afgehaald, geen succes, daarna de stroom van de Experie Box gehaald, maar ook geen succes Ook heb ik het superWifi-punt uit mijn werkkamer verwisseld met het SuperWifi-punt naast mijn TV, geen succes, het blauwe lampje verschijnt daar ook. Ik heb met een paperclip in het SuperWifi-punt in mijn werkkamer het SuperWifi-punt teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Het blauwe lampje komt helaas altijd weer terug, na elke handeling.

Ook heb ik het punt in mijn werkkamer van de stroom afgehaald, geen succes. ik heb de knop WPS WiFI Setup van mijn punt in mijn werkkamer enige seconden ingedrukt, totdat het lampje oranje ging knipperen, om daarna toch weer terug te komen met een blijvend blauw lampje.

Ik weet nu geen enkele methode meer te bedenken om van dat blauwe lampje af te komen.


Je hebt inderdaad al aardig wat geprobeerd @12kinker34, dank je voor de toelichting. Bij het omruilen had je dit bewuste SuperWifi-punt niet op de bekabelde plek aangesloten begrijp ik? Als het blauwe lampje blijft branden tijdens een update kan dat betekenen dat de update niet goed loopt, door 'm dan met een kabel aan te sluiten gaat dat vaak beter. 

Zie ook ons SuperWifi topic: KPN SuperWifi: installatie en gebruik. Als het lampje na het bekabeld aansluiten van dat punt blauw blijft, kan je de SuperWifi's opnieuw installeren.


Quote: Bij het omruilen had je dit bewuste SuperWifi-punt niet op de bekabelde plek aangesloten begrijp ik? Einde quote. 

Dat had ik wel. Ik zal de link die geeft volgen.


Het is opgelost. Ik ben naar http:/192.168.2.151 gegaan en heb via Instellingen → WPS (zie afbeelding) uitgevoerd op het SuperWifi-punt met het blauwe lampje. Nadat het lampje twee minuten groen had geknipperd, is het uiteindelijk constant groen geworden. Ik ben erg tevreden dat ik via het forum uiteindelijk het probleem heb kunnen oplossen. Bedankt!

 


Goed om te lezen dat het is verholpen @12kinker34, ze moeten blijkbaar opnieuw koppelen. We blijven er nu ook vanaf, nu alles weer goed brandt :slight_smile:
Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden.