Skip to main content

Ik heb een gastennetwerk ingesteld naar volgens mij zit er een blokade op. Snelheid is nu 10mb download 500mb upload(geen type fout) Is er een manier om dit sneller te krijgen?

bedankt iedereen!

Rob

Dit is normaal. En daar is niets aan te veranderen.

https://forum.kpn.com/internet-9/snelheid-mbps-voor-gasten-netwerk-aanpassen-op-een-box12-hoe-doe-ik-dat-547708

https://forum.kpn.com/internet-9/wifi-snelheid-gasten-netwerk-superwifi-535970


Nou dit is wel een heel groot verschil!! En hoe zit het met het gewone account?


Die snelheidsbeperking is typisch weer zo'n KPN betutteling denkende dat die "knappe koppen" van KPN :confounded: precies weten wat het beste is voor de consument. En het niet instelbaar maken van die begrenzing is natuurlijk pure minachting van de abonnee. Gasten die bij ons thuis gebruik willen maken van ons gastnetwerk krijgen de volledige bandbreedte tot hun beschikking, wetende dat ze die toch nooit volledig zullen gebruiken. Ons gastnetwerk en, ik denk, die van vele anderen, is er niet om de bandbreedte te begrenzen maar om de het thuisnetwerk af te schermen voor de gasten.


Hallo @Robonte , zelf heb ik een Experia V10, en dat is uit te schakelen of aan te passen, zie onderstaande afbeelding:

CC: @Joep1965  @Nick83 

 


Hoi JanD,

dank voor je bericht!!

ik heb een kpn box12 dus ben bang dat het niet gaat. Welk submenu staat de instelling?

groetjes

rob


Hoi JanD,

dank voor je bericht!!

ik heb een kpn box12 dus ben bang dat het niet gaat. Welk submenu staat de instelling?

groetjes

rob

Hallo @Robonte onder de rubriek wifi.


Bedankt JanD,

helaas de optie is er niet in de KPN box12

dank voor je hulp!

Rob


Bedankt JanD,

helaas de optie is er niet in de KPN box12

dank voor je hulp!

Rob

Hallo @Robonte graag gedaan!


Toch vreemd dat er bij mij met experia wifi's nauwelijks verschil is  tussen het normale en het gastnetwerk. Ik heb maar een snelheid van ruim 30 maar op het gastnetwerk toch 26. 


Toch vreemd dat er bij mij met experia wifi's nauwelijks verschil is  tussen het normale en het gastnetwerk. Ik heb maar een snelheid van ruim 30 maar op het gastnetwerk toch 26. 

De beperking zit ook niet in de snelheid van Internet maar in het feit dat maximaal 20% van de beschikbare wifi bandbreedte gebruikt kan worden door het gastnetwerk.


Maar als TS een 500/500 abo heeft dan zou zn gastnetwerk toch meer dan 10 down moeten geven?


Maar als TS een 500/500 abo heeft dan zou zn gastnetwerk toch meer dan 10 down moeten geven?

Niet als de wifi verbinding tussen twee "super"WiFi's bijvoorbeeld maar 100Mbps is want dan zal er dus niet meer dan 20Mbps beschikbaar zijn voor het gastnetwerk.


Ik snap em nu helemaal. Als TS ze allemaal zou bekabelen dan zou de snelheid hoger kunnen zijn. Toch?


Ik snap em nu helemaal. Als TS ze allemaal zou bekabelen dan zou de snelheid hoger kunnen zijn. Toch?

Theoretisch wel, maar ik zet altijd mijn vraagtekens bij dergelijke bandbreedte beperkingen want een klein foutje in de firmware kan direct behoorlijk veel impact hebben.


Wij hebben alle superwifi punten bekabeld. Toch is bij het gastennetwerk de download maar 9,6mb terwijl het normale netwerk op 600mb zit. Ik merk wel dat het niet helemaal stabiel werkt… ik meet tussen de 700mb en de 200mb heel wisselend. Ik heb al contact gezocht met de kpn en wachten op een belletje. Ik neem dan gelijk de gastenwifi ook mee. Ik zal de uitkomst hier posten!


… ik meet tussen de 700mb en de 200mb heel wisselend. 

Soms is het apparaat verbonden via 2,4 Ghz WiFi. Dat is veel langzamer. Bovendien is de snelheid uiteraard ook afhankelijk van andere apparaten op het netwerk.


2,4 staat bij mij uit. Dus is echt wel raar..


2,4 staat bij mij uit. Dus is echt wel raar..

Maar je hebt toch "super"WiFi's?

Dan is 2.4GHz wifi helemaal niet uit te zetten.


Is op de router interstellen. Ik neem aan dat ie dit aan de super WiFi’s door geeft.


Is op de router interstellen. Ik neem aan dat ie dit aan de super WiFi’s door geeft.

Nee, op de "super"WiFi's zijn altijd zowel 2.4 als 5GHz actief.


Dat verklaart al veel..