Skip to main content

Sinds een aantal weken houdt de Bosch easy control de verbinding met het wifi netwerk niet vast. Iedere keer bij het intoetsen van het wachtwoord wordt de verbinding gemaakt, maar de app ziet dan de thermostaat niet. Als ik weer terug ga naar de thermostaat kan ik daar opnieuw beginnen. Hierdoor is het niet mogelijk om met de app de thermostaat te bedienen. Navraag bij Bosch geeft het volgende antwoord:

Het lijkt er daarmee op dat u een onstabiel wifi netwerk heeft, meest waarschijnlijk ligt dit aan updates van uw modem. Internetproviders willen de snelheid van onze wifi verhogen en daarvoor is er een 5,0gHz netwerk opgezet. Dit netwerk kan sneller zijn als het traditionele netwerk van 2,4 gHz maar word niet herkend door de EasyControl waardoor deze steeds opnieuw verbinding verliest.

 

Een mogelijke oplossing is een secundair netwerk op 2,4gHz of uw gehele netwerk hierop zetten, maar bij de laatste optie hebben andere apparaten ook geen toegang tot snellere wifi. Uw internetprovider kan u helpen bij het maken van deze instellingen.

-----

Kunt u mij verder helpen hoe dit probleem op te lossen.

Hoi @Sterrelicht70, welkom op ons forum!

Met de “Extra wifi” functie kun je een tweede wifinetwerk maken voor je apparaten die bijvoorbeeld alleen op 2,4Ghz werken.
Hoe en of je dit in kunt stellen is een beetje afhankelijk van je apparatuur. Wat voor experiabox gebruik je en heb je ook wifiversterkers(zoja, welke)?

 

Voor de box 12 kun je terecht in dit topic:

Voor de superwifi in deze:

Voor de superwifi 2 deze:

 


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het gelukt is. Anders hoor ik het graag!