Skip to main content
Vraag

Bosch wasmachine met Home Connect koppelen lukt niet

• January 18, 2026
  • 12 reacties
  • 95 keer bekeken

Hoi sinds een router update van de Experia Box V10 lukt het met geen mogelijkheid om mijn Bosch wasmachine met Home Connect te koppelen. Van alles al geprobeerd, app opnieuw gedownload, router terug gezet naar fabrieksinstellingen, via 2.4ghz kanaal koppelen dit alles werkt tot nu toe niet. Iemand nog tips en ideeën? 

12 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 20, 2026

Hoi ​@Vjvr , heb je al geprobeerd om de stekker van de wasmachine er even uit te halen?

Ik had een soortgelijk probleem dit weekend en alles herstart etc, zelfde als jij. Tot ik even de stroom eraf haalde en toen werkte het weer.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Een herstart is ook het gene wat ik zou proberen ​@Vjvr! Heb je de Wasmachine al weer aan de Wifi kunnen koppelen?

• Auteur
  • Topper
  • January 20, 2026

Hoi restart al meerdere malen geprobeerd zonder effect.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 20, 2026

Wat moet een wasmachine met home connect?

Ik kon mijn nieuwe koelkast ook met een wifi module aansluiten, ik zie er het nut niet van in, maar dat kan aan mij liggen.

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 21, 2026

Ik kon mijn nieuwe koelkast ook met een wifi module aansluiten, ik zie er het nut niet van in, maar dat kan aan mij liggen.

Onze wasmachine en droger staan in de garage. Daar hoor je niet wanneer ze klaar zijn. Met een pingetje op je telefoon weet je meteen wanneer het programma is afgelopen. Zelfde als met de oven: pizza halen in de winkel en op weg naar huis alvast voorverwarmen. En het mooie van Siemens/Bosch is: het kan zonder cloud.

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 21, 2026

Oh en wat ik helemaal vergeet: in HomeAssistant kan ik het wasprogramma starten als de zonnepanelen voldoende produceren. En als het bewolkt is, kan ik kiezen voor bijv. starten als het daltarief in gaat.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Waar loop je dan precies vast in de installatieprocedure in de app? 

• Auteur
  • Topper
  • January 25, 2026

Heb nogmaals van alles geprobeerd, wasmachine afgekoppeld van het stroomnet. App opnieuw gedownload. Verbinding maken met hetzelfde wifi 2.4ghz netwerk niks werkt. Loopt elke keer vast bij de laatste stap in het proces. 

• Auteur
  • Topper
  • January 25, 2026

Voor de update van de router heeft het een jaar zonder problemen gewerkt. Na de update werkte er niks meer hier in huis. P1 meter van Homewizzard na veel gedoe weer verbinding gekregen, kastje van AP systems van de zonnepanelen werkt nu nog steeds niet daar komt deze week de installateur voor. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik snap dat dit vervelend is Vjvr, zeker omdat dit eerder wel gewerkt heeft, Dit kom ik tegen op de site van Bosh zelf:

Verzending van wifi-inloggegevens is mislukt

Er is een fout opgetreden bij het maken van de verbinding. Er kon geen wifi-verbinding met de router worden gemaakt. Controleer de volgende zaken:

- Is op de router een MAC-adresfilter geactiveerd dat voorkomt dat de verbinding kan worden gemaakt?

- Is de router al met zo veel toestellen gekoppeld dat er geen andere toestellen meer kunnen worden verbonden?

- Is de router overbelast? Herstart in dit geval voor de zekerheid de router.

Start het koppelingsproces opnieuw.

Als de problemen aanhouden, raden wij aan het mobiele apparaat en het huishoudapparaat opnieuw te starten.

Het gaat dus echt ergens mis in de Wifi-instellingen. Weet je zeker dat het opgegeven wachtwoord klopt? Ik zou dat nog even controleren. Ben je in staat om in te loggen op het modem van KPN? Je zou dan eens kunnen testen of het beter werkt als je de versleuteling van de Wifi op WPA2 zet.

• Auteur
  • Topper
  • January 26, 2026

Ok ga ik dat nog eens proberen. Bedankt alvast 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 26, 2026

Je zou dan eens kunnen testen of het beter werkt als je de versleuteling van de Wifi op WPA2 zet.

Sinds wanneer kan V10 modem WPA3?