Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb een Bose Soundbar 900, daar wil ik de afstandsbediening van KPN aan koppelen voor het geluid. Ik heb een AB wit/zwart. Ik heb het via het menu geprobeerd met de code 9, dat werkte niet. Verder ook op een andere manier met code 246, ook dat werkt niet. Zijn er nog andere codes of manieren? Mvg, Sebastiaan.

Hi @vanHamersvelt, welkom hier. 

Wat jij probeert te doen zal niet lukken, omdat je met de afstandsbediening de televisie bedient en het geluid daarvan. Heeft je televisie een eARC HDMI poort? Probeer eens de soundbar daarop aan te sluiten en de ontvanger van KPN op een andere HDMI poort. 


Ik geloof niet dat ik een eARC aansluiting heb, ik heb wel 4 ARC aansluitingen. Ik heb trouwens een Philips 650OLED804 tv


Ik geloof niet dat ik een eARC aansluiting heb, ik heb wel 4 ARC aansluitingen. Ik heb trouwens een Philips 650OLED804 tv

Zou je hier een foto willen plaatsen van de HMDI aansluitingen van je tv? ARC hoort te werken. Hoe heb je het precies aangesloten? Heb je een korte schema voor ons van hoe alles is aangesloten? 


Kpn.com/hc (pdf !)

Maar dan kan je met de kpn ab niet meer het volume van de tv bedienen. 

En hij bedient alleen het volume van de soundbar. Niet aan en uit. 

Werkt bovenstaande link niet? Dan

https://www.kpn.com/w3/file?uuid=c79a6e94-4fc1-4154-9f2e-aa8cd80269ba&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=44211&mode=incontext

Handigst is via HDMI CEC ( arc is daar onderdeel van Maar het werkt ook met een versterker die alleen cec ondersteunt. Versterker dan met hdmi cec met tv en ook, meestal optisch, met tv of ontvanger verbinden)


Hi, bijgaand een schema van mijn setting:

 


In dit aansluitschema,hdmi direct van tv naar soundbar, zou het volume instellen voor de Philips TELEVISIE er gewoon in moeten resulteren dat dan juist het volume van de soundbar verandert.


Er was een woordje weggevallen, naast de tv zou moeten staan “tv speakers staan uit”.

Ik heb de iKPN remote ingesteld om de Philips tv aan te sturen, dat werkt (source, aan/uit e.d.), alleen werkt het volume dus niet. In het menu van KPN kan ik de remote ook koppelen aan Bose, alleen werkt dat dus niet.


… om de Philips tv aan te sturen, dat werkt (source, aan/uit e.d.), alleen werkt het volume dus niet

Kan je het volume van de tv (helemaal) niet bedienen (indien de tv speakers dus wél even aan staan) of reageert de tv helemaal niet als je de volume knoppen van de kpn ab gebruikt?

Als het Philips volume wel werkt zal volgens je schema de soundbar daar juist op aangestuurd moeten worden.

Probeer eens een andere code uit deze pdf (en zie de handeling ervoor).


Ja de tv speakers werken prima. Alleen niet i.c.m. Bose. Kan ik anders de afstandsbediening van mijn TV (Philips) gebruiken voor de KPN decoder? De AB van Philips reageert namelijk wel op het volume van Bose.


Kan ik anders de afstandsbediening van mijn TV (Philips) gebruiken voor de KPN decoder?

In combinatie met hdmi cec zou de tv box ook met de Philips afstandsbediening moeten kunnen werken. 


Hi @vanHamersvelt

Kan ik anders de afstandsbediening van mijn TV (Philips) gebruiken voor de KPN decoder?

In combinatie met hdmi cec zou de tv box ook met de Philips afstandsbediening moeten kunnen werken. 

Werkt het op deze manier wel?


Nee, maar dat heeft waarschijnlijk te maken met, dat de tv box van KPN achter de tv ligt, waardoor de infrarood signaal er niet komt. De AB van KPN werk met Bluetooth.


In het geval van HDMI CEC bediening volume dient het infrarood juist de televisie te bereiken. Dus dat zou geen probleem moeten zijn. Met CEC loopt de volumeregeling van de soundbar juist via de televisie. Daar staat de ontvanger volkomen buiten, ook al gebruik je de kpn afstandsbediening. 

Ontvanger zou zelfs geheel losgekoppeld kunnen worden en dan nog zou je het volume moeten kunnen regelen.

LET OP: eenmaal een poging gedaan om de afstandsbediening volumeknoppen op een HC in te stellen zul je 'm éérst moeten resetten, en dan weer op je televisie instellen. Alleen dan gaan de volume knoppen (ook) weer voor de televisie fungeren.

Daarna moet ie, mogelijk, ook weer aan de ontvanger gekoppeld (BT).

Afstandsbediening resetten.