Skip to main content

Beste KPN,

Ik heb recent een nieuwe box ontvangen. De box 12. Een mooi apparaat.

Helaas heb ik nu weer veel wifiproblemen. De chromecast en de printer valt steeds weg. Elders op dit forum een bekend probleem. 

Hoe gaan jullie dit oplossen ?

vr.gr. Fam. Schipper

 

Hallo @fam.acschipper. Zou je om te beginnen eens kunnen kijken of de situatie beter wordt als je de Wifi manager van KPN doet?


Beste Bram,

Dank voor je reactie.

Dit heb ik helaas allemaal al gedaan. Het zit in de wifiproblemen van de 12 box. Volgens mij zijn die bij jullie bekend.  Ik heb ook de wifi 6 al uitgeschakeld gehad. Maar niks mag baten.

 

 


Zou je eens kunnen kijken als je zonder de wifi 6 de stappen doorloopt om de Chromecast opnieuw in te stellen? Daarnaast zie ik inderdaad de andere topics maar in de meeste gevallen is na opnieuw aansluiten met de uitgezette wifi 6 daarbij het probleem opgelost. Vandaar dat ik eerst je zou willen vragen dat te proberen. 


Bram,

Ook dit heb ik inmiddels geprobeerd. Zowel mijn printer als chromecast willen geen stabiele verbinding maken. Is er inmidddels een firmware update van box 12? Of kan ik anders terug naar box 10 ? Deze was wel stabiel.


Hi @fam.acschipper. Excuus dat het zo lang heeft geduurd te reageren. Ik hoopte binnen aanzienbare tijd een antwoord te hebben op dit probleem. We zien inderdaad dat er meer mensen zijn dit ditzelfde probleem hebben. In de meeste gevallen lukt het om het probleem, dan wel tijdelijk, op te lossen door in ieder geval wifi 6 uit te zetten en de aanwezige apparatuur opnieuw in te stellen en te resetten. Wat ik kan zeggen is dat we op zoek zijn naar een goede oplossing voor dit probleem. Dit is echter niet iets dat per klant direct opgelost kan worden.


In alle eerlijkheid, maar hier kan ik helemaal niets mee. Wat gaan jullie nu toch doen?

Graag een reactie die leidt tot een duidelijke oplossing..


In alle eerlijkheid, maar hier kan ik helemaal niets mee. Wat gaan jullie nu toch doen?

Graag een reactie die leidt tot een duidelijke oplossing..

Bij KPN zit niet de verwachte en verlangde kennis om onze wifi problemen op te lossen.

Ze sturen je altijd met een kluitje het bos in.

Bijzonder ontevreden over de kennis die niet aanwezig is bij de mensen die je te woord staan.

 

Ik wil ook een reactie die leid tot een oplossing voor @fam.acschipper  en daarmee hoogstwaarschijnlijk ook voor mezelf en vele anderen.