Skip to main content

Sinds enkele dagen ben ik klant bij KPN omdat mijn vorige provider een maand nodig had om een storing (bij meerdere klanten) op te lossen. Vol goede moed wilde ik het IP subnet instellen op de Box 12, blijkt het niet te kunnen?!

Als ik thuiswerk, wil ik verbinding kunnen maken met een VPN netwerk van een klant van mijn werkgever. Omdat de VPN verbinding in de range 192.168.2.0/24 valt, raak ik mijn toegang tot internet kwijt, omdat dit dezelfde range is als mijn (dus niet te wijzigen) lokale netwerk. Ik ben niet in de positie om te vragen de IP range van de VPN verbinding te wijzigen (wat ik überhaupt te gek voor worden zou vinden).

Ik weet dat ik een eigen modem op mag hangen of een FRITZ!Box mag huren, maar ik betaal al 56 % meer als bij mijn vorige provider, voor op papier hetzelfde! Waarom kan ik zoiets basaals als het IP bereik niet wijzigen? Bij andere providers die ik heb gehad (en in het verleden ook bij KPN) kon dat wel.

Als ik de instellingen bekijk, lijkt die optie er onder de motorkap wel te zijn, maar bewust uitgeschakeld. Kan die optie a.u.b. beschikbaar gemaakt worden?

Hallo @frahes , je hebt je vraag al elders gesteld, zie daar de reactie(s). Het is niet toegestaan in te breken im het topic van iemand anders, dubbele vragen zijn ook niet toegestaan, geeft verwarring en je wordt er niet sneller mee geholpen.

Â