Skip to main content

Hallo,

Sinds het KPN modem vanuit KPN is geupgrade een paar weken geleden krijg ik mijn HP laserprinter niet meer gekoppeld via WPS.

In dit forum las ik dat de WiFI-instelling gezet moest worden op WPA2/personal.

Dit heb ik gedaan en daarna werd de printer netwerktechnisch wel gekoppeld echter krijgt de printer vreemd genoeg het volgende IP-adres van het modem: 169.254.192.8

Hierdoor is is communicatie met de printer nog steeds niet mogelijk.

Ook de printer geforceerd een IP-adres in de reeks 192.168.2.x geven geeft niet het gewenste resultaat.

Graag verneem ik hoe het komt dat het modem het verkeerde IP-adres uitdeelt aan de printer.

En hoe ik er voor kan zorgen dat het modem een juist IP-adres uitdeelt aan de printer.

Groet,

Alex

169.254.192.8 is een speciale range die juist aangeeft dat er niet succesvol gecommuniceerd kan worden.

Zaken om te proberen zijn zoals genoemd WPA2-Personal en bij wifi mode de b/g/n setting kiezen.

Daarnaast is het mogelijk om een extrawifi naam op 2.4Ghz aaan te maken met een aparte naam en paswoord waar de printer dan op aangemeld dient te worden.


@PCI Waarschijnlijk gaat het automatisch kregen van IP-adres niet goed. Ik lees van meer gebruikers verhalen over niet werkende DHCP server na de laatste update. Dan moet je proberen de printer een vast IP adres in de range van 192.168.2.xxx instellen. Bij meeste HP printer moet je hier met een USB kabel verbinden de de setup programma van HP doorlopen. 


Reageer