Skip to main content

Ik ervaar problemen met een Netgear Orbi systeem achter een Experia box V12. Om de paar dagen/weken valt de verbinding van de orbi router met de satellieten weg. Een reset van de Experia box lost het op. Buren hebben een Experiabox V10 en daar nooit problemen. Overigens zag ik ook dat als ik een firmware check doe van de Orbi router deze check mislukt en hij vervolgens de verbinding met de satellieten kwijt is. Na een reboot van de Orbi router komen de verbindingen met de satellieten terug. Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

Hoi @Bever66, dat de Orbi's onderling ook de verbinding verliezen is wel gek dan. Daar heb ik ook geen verklaring voor. Ons modem heeft daar geen invloed op. Dat is geen apparatuur die wij leveren, daardoor zijn onze mogelijkheden daar bij beperkt. Je zou de handleiding er op na kunnen slaan of het op een forum van Netgear zelf kunnen vragen.


Bedankt voor de reactie @Jasper van KPN . Wat ik bij nader onderzoek heb vastgesteld, is dat de verbinding niet daadwerkelijk weg is, maar dat de wifi korte hikken vertoont. Ik heb al van alles geprobeerd, reset van de Orbi(s), reset KPN modem, kabels gecontroleerd, Orbi hoofd router op een andere plek, etc. Het lijkt dan even goed te gaan maar dan beginnen de wifi problemen weer. Inmiddels ben ik begonnen met vervangen van schakels in de keten, beginnend bij de Orbi hoofdrouter. Dat heeft in ieder geval geen effect gesorteerd. Volgende stap is een aanwezige switch te vervangen. Die was toch aan vervanging toe vanwege tekort aan poorten. 

Is er een manier om vast te stellen of de internetverbinding geen korte hikken vertoont? Het betreft een glasvezelverbinding van 1Gbit/s.

Tips blijven zeker welkom.


Ik hoop dat de nieuwe switch een verbetering geeft! Het zou inderdaad ook kunnen zijn dat de verbinding zelf af en toe een hikje heeft. Dat is het makkelijkste te checken door ons te bellen op 0800-0402. Een collega kan dan met jou aan de lijn direct de verbinding nakijken. Dan weet je meteen hoe dat er voor staat.


Reageer