Skip to main content

Wij hebben sinds ongeveer een jaar onze box 12 aangesloten (niet bedraad) met 3 super wifi punten. Dit was voor ons destijds de oplossing voor de toenmalige problemen.

Onze tv is bedraad aangesloten via het stopcontact

Sinds ongeveer 3 weken hebben wij nieuwe buren met ook een box 12. Beide boxen staan hemelsbreed ongeveer 5 meter uit elkaar.

Ook hebben wij sinds 3 weken wegvallend wifi en tv signaal. Wifi  dat vaak opnieuw probeert contact te maken met de server wat wel of niet lukt. Tv signaal dat stopt. Moeilijk tot niet bij het menu, gids of opgenomen programma's kunnen komen enzovoort. Heb het tv kastje al vaak van spanning gehaald en soms moet ik dat dan 3x herhalen voor het weer werkt. 

Het modem herstarten heb ik ook al vaak gedaan. Dan gaat het weer een half uurtje goed en begint het weer te haperen.

In overleg met een helpdeskmedewerker heb ik gisteren alle superwifipunten gereset en opnieuw bedraad aangesloten op het modem. Toen het modem opnieuw opgestart.

Ik wil de modem liever niet resetten naar fabrieksinstellingen want ik heb een 2,5 Ghz verbinding gemaakt voor mijn thermostaat. Ik wil hier niet opnieuw mee beginnen. 

Na het resetten van de Superwifipunten was het wederom goed voor een uurtje en daarna begon de ellende weer.

 

Heeft er iemand nog een serieuze oplossing voor het wegvallen van de wifi en TV?

Als ik de box 12 reset naar fabrieksinstellingen moet ik dan inderdaad het 2,5 Ghz netwerk opnieuw instellen?

 

Gebruikt u een draadloze verbindingset voor de tv? Devolo? Powerline? Zoiets? 

 


Dat klopt Nick. Deze gebruik ik al een aantal jaren, werkt prima.


Dat klopt Nick. Deze gebruik ik al een aantal jaren, werkt prima.

Die veroorzaken op dit moment problemen bij de SuperWiFi's. Vraag me niet hoe, want ik snap er zelf ook niets van. KPN zegt dat u die uit het stopcontact moet halen. Dan de SuperWiFi's opnieuw moet installeren. Daarna kunt u de Devolo's weer in het stopcontact steken. Maar hoelang dat dan weer goed gaat? Ik heb er heel weinig vertrouwen in. Ik vind het überhaupt geen normale manier van werken.


Hoi @Wiecar, welkom. 

Devolo's dus. Je kan bijvoorbeeld de ontvanger ook op de SuperWifi's aansluiten in plaats van de devolo's. Dan heb je die niet meer nodig. 

Maar zoals Nick83 aangeeft helpt het ook om alle devolo's opnieuw op te laten starten door ze uit het stopcontact te halen. 

 

Verder nog even wat over wifi. Dat is een signaal dat door de lucht gaat. Meerdere netwerken kunnen elkaar in de weg gaan zitten. Elkaar als het ware wegdrukken. 

Je kan jouw wifi optimaliseren door de tips voor wegvallende wifi te doorlopen. 


Dat klopt Nick. Deze gebruik ik al een aantal jaren, werkt prima.

Die veroorzaken op dit moment problemen bij de SuperWiFi's. Vraag me niet hoe, want ik snap er zelf ook niets van. KPN zegt dat u die uit het stopcontact moet halen. Dan de SuperWiFi's opnieuw moet installeren. Daarna kunt u de Devolo's weer in het stopcontact steken. Maar hoelang dat dan weer goed gaat? Ik heb er heel weinig vertrouwen in. Ik vind het überhaupt geen normale manier van werken.

@Nick83 Ik heb het systeem gisteren op jouw manier opgestart en tot dusver is de Wifi stabiel. Het viel mij op dat in vergelijking met de eerste keer dat ik de superwifi punten gereset heb de punten nu probleemloos opstartten. Dus hartelijk dank voor je tip!


Ik heb geen v12, maar bij de v10a kun je via de webinterface de configuratie opslaan op je pc. Als je dan na de factory reset met dezelfde pc met het wachtwoord van achter op het modem weer inlogt, kun je de configuratie weer terug zetten. 

Alleen als het een configuratie probleem is, ga je er dus niets mee opschieten want dan wordt het probleem ook weer terug gezet.

Alleen als ik het zo lees, lijkt het met een wifi probleem te zijn met 2 modems zo dicht bij elkaar. En tv via devolo stekkers lees je hier meer problemen mee, al is het raar dat het dan pas begint als er nieuwe buren zijn. Die gebruiken misschien ook wel devolo's. Geen idee of die elkaar kunnen verstoren.Â