Skip to main content

Sinds enkele weken de box 12 en super wifi aangeschaft voor het gebruik van JBL speakers. De speakers zijn niet allemaal te installeren, vallen uit en kraken. JBL servicedesk geeft aan dat de Box 12 niet geschikt is voor wifi speakers en er meerdere klachten zijn. Advies JBL koop een betere router (?). 

Alles gaat via de Googlehome app. Maar het (retour)signaal is zo zwak dat deze app blijft hangen.

Het signaal (glasvezel 100) is wel voldoende op de de posities van de speakers . Wat ik wel zie is dat er regelmatig een wegval is van het signaal, dit zou het uitvallen vd speakers kunnen verklaren.

De servicedesk heeft verder geen idee, maar geven aan dat het protocol moet worden aangepast. Hoe doe ik dit dan?

 

Admin: topic verplaatst naar juiste board

Ik zal met je mee gaan kijken wat we kunnen doen @WWL! Hoe gaat het verder met andere apparaten in huis? Doet andere mobiele apparatuur het wel goed? Welk type JBL speakers heb je? Daarnaast geef je aan dat je wegval ziet van signaal. Hoe zie je dit? Zou je voor de zekerheid even een speedtest willen doen met je mobiel op de plek waar je de problemen ervaart om te zien wat daar de snelheid is? Laat het me weten en dan gaan we aan het werk om weer lekker muziek te kunnen luisteren. :relaxed:


Dank Bram,

Ik heb de speedtest in huis gedaan. En zie het meestal goed gaan en soms een dip of hapering. Zie ook de foto. Het is dus niet op een plek.

Ik heb 4 stuks JBL music Link. Op dit moment kan ik er maar een per keer gebruiken. 
Een probleem is ook dat de Google app niet in staat is de installatie af te ronden. Bij de terugkoppeling hangt de app.

 


Hopelijk kan je helpen.

groet, Jacco


Ik heb voor je gezocht en iemand gevonden waarbij een aantal stappen het hebben opgelost. Speaker aanzetten. De mute/mic knop 13 tot 15 seconden ingedrukt houden tot de batterij indicator rood knippert. Onmiddellijk de power knop los laten. speaker uitzetten en daarna aan het stroom doen. Dan de Google Home app openen en device setup volgen. Ik heb het zo goed mogelijk vertaald vanuit deze pagina. Het nuttigste advies dat ik heb kunnen vinden is gepost op 02/03/2020 door Andres en 07/03/2019 door Kent. Het blijft erg moeilijk met dit soort zaken want het is lastig om te zien waar het precies mis gaat. Maar zo lang ik informatie kan blijven vinden zal ik uiteraard voor je blijven zien wat ik kan doen.Â